Ningú s'ha atribuït l'autoria

Mor per una bomba un ajudant del ministre de l´Interior grec

Grècia ha estat assetjada des del 2008 per diversos atacs bomba reivindicats per grups radicals

 01:45  

ACN Un paquet bomba ha explotat a prop de l'oficina del ministre de l'Interior grec aquest dijous. Un ajudant del ministre ha mort. Fins al moment ningú no s'ha atribuït l'autoria de l'atemptat, que ha tingut lloc al setè pis de la seu del Ministeri i ha causat danys de consideració a l'oficina de Protecció Civil del ministre Mihalis Chrysohoidis. La bomba hauria explotat quan l'ajudant del ministre que ha mort intentava obrir-lo, segons ha dit a Reuter el portaveu de la policia Thanassis Kokkalakis. La bomba no ha afectat cap altra persona.

Des que va patir els pitjors aldarulls en dècades el 2008, Grècia ha estat assetjada per un seguit d'atacs bomba reivindicats per grups radicals. A principi d'any, la policia va arrestar sis persones sospitoses de pertànyer al grup més violent del país, Lluita Revolucionària.
Quan Chrysohoidis va prendre el càrrec l'any passat, va prometre acabar amb aquests grups. Ja havia protagonitzat un cop important en aquest sentit el 2002, quan va ser l'artífex del desmantellament de la guerrilla més letal de Grècia.

La víctima d'aquest dijous, George Vassilakis, era l'ajudant del ministre, i pare de dos nens.

'He perdut un amic i un col·lega molt valuós', ha dit un emocionat Chrysohoidis a la premsa a les portes del Ministeri. El ministre era a l'edifici en el moment de l'explosió, a un quart de vuit de la tarda d'aquest dijous, hora catalana, però n'ha resultat il·lès.

A principis de maig, tres persones, inclosa una dona embarassada, van morir quan, en el marc d'una manifestació contra les polítiques d'austeritat ordenades pel govern, es van llençar còctels molotov contra una seu bancària que es va incendiar.

  HEMEROTECA
  LA SELECCIÓ DELS LECTORS
 L'ÚLTIM
 EL MÉS LLEGIT
 EL MÉS VOTAT
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya