El TSJC ha dictat sis sentències en què ha estimat la petició de sis famílies que han demanat l'escolarització en castellà per als seus fills. La secció 5a de la sala contenciosa obliga el Departament d'Ensenyament a adaptar el sistema perquè els centres donin ''resposta concreta'' als fills dels recurrents sense demanar ''la segregació dels alumnes per raó de llengua''. Segons el TSJC, les resolucions tenen com a finalitat que 'l'administració educativa doni a les dues llengües vehiculars de l'ensenyament, català i castellà, "la proporció que estimi raonable''. Les mesures cautelars que s'adopten tenen en compte, entre d'altres, les sentències que la mateixa sala del TSJC va dictar en casos anàlegs.

El TSJC ha dictat aquest divendres sis resolucions que ordenen al Departament d'Ensenyament l'adopció de mesures cautelars per respondre a la petició de sis famílies sobre la llengua d'ensenyament dels seus fills en el centre escolar. Les resolucions conclouen que el centre escolar ha de donar ''resposta concreta'' als fills o filles dels recurrents i no suposen, segons informa el TSJC, la segregació dels alumnes per raó de llengua. La finalitat d'aquestes resolucions és que l'administració educativa doni a les dues llengües de l'ensenyament, el català i el castellà, ''la proporció que estimi raonable'' d'acord amb ''la realitat sociolingüística de cada centre docent''.

Les mesures cautelars que s'inclouen en aquestes resolucions, tenen ten compte la declaració del Tribunal Constitucional en la sentència sobre l'Estatut d'Autonomia, així com les sentències posteriors del Tribunal Suprem i les dues sentències que el mateix TSJC va dictar en casos anàlegs.

Així, les resolucions requereixen al Departament d'Ensenyament que adopti les mesures ''precises'' per adaptar el sistema d'ensenyament lingüístic, a la sentència del TC, que considera també ''el castellà com a llengua vehicular'' de l'ensenyament a Catalunya al costat del català. Les famílies demanaven que s'adoptessin mesures necessàries perquè els seus fills rebessin un ensenyament ''bilingüe'', és a dir ''conjunta en les dues llengües oficials, de forma proporcionada i sense desequilibris entre elles''.

Aquests sis casos se sumen als quatre als quals se'ls va reconèixer el mateix dret el mes de maig passat, i als tres que es van donar al març passat i a qui el TSJC va reconèixer el dret de ser escolaritzats en castellà de manera individual i va descartar que s'estengués a tot el sistema educatiu català.