L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), participada en un 51 % per la Generalitat, va rebre el 2011 sis trens d'Alstom que van costar 42,3 milions d'euros i que no s'han usat a causa de la paralització de les obres de la línia 9 entre Zona Universitària i l'aeroport del Prat (Baix Llobregat).

Segons publica avui El País i han confirmat fonts del departament de Territori i Sostenibilitat, l'ATM va pagar 42,3 milions d'euros per sis trens que estan sense usar des del 2011 a l'espera que la línia 9 del metro es posi en funcionament, i que Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) assegura que ara no necessita.

Fonts de la conselleria de Territori han explicat a Efe que aquests trens no han patit cap tipus de desperfecte ni tindran problemes per a la seva posada en funcionament i que seran utilitzats per realitzar les proves del tram de l'L-9 a l'aeroport que començaran a final d'aquest trimestre.

Segons va anunciar recentment el conseller de Territori, Santi Vila, el tram entre Zona Universitària i l'Aeroport del Prat de la línia 9 del Metro de Barcelona es posarà en funcionament en el primer semestre de l'any 2016 i les primeres proves en aquest tram, de 20,7 quilòmetres de longitud es faran a la tardor.