El Costa Concordia va abandonar les rocalloses costes de l'illa toscana del Giglio en les quals romania des del seu naufragi el 2012 per dirigir-se, arrossegat per diversos remolcadors, cap al port de Gènova, on serà desballestat. D'aquesta manera va arribar al seu final un colossal projecte que des del moment del sinistre ha aconseguit tornar el vaixell -de més de 114.000 tones de pes, 280 metres d'eslora i 62,5 de mànega- a la seva posició vertical i va reflotar-lo. El Costa Concordia va naufragar el 13 de gener de 2012, quan va encallar a les costes del Giglio (centre), provocant la mort de 32 persones, de les quals una continua a dia d'avui en parador desaparegut. Sobre el penya-segat de l'illa toscana va quedar inclinat i no va ser fins al setembre de l'any passat quan va tornar la seva posició vertical.

El passat 14 de juliol, la nau va tornar a surar gràcies a un complex sistema de càmeres pneumàtiques i des d'aquell dia ha quedat fondejat a l'espera del seu trasllat, que finalment es va iniciar ahir al matí. En els darrers dies, el pavelló del Costa Concordia presentava hissada la bandera blau marí que enquadra un altre requadre blanc, que indiquen que una nau està a punt d'iniciar un viatge.