La Generalitat i el govern van tancar un acord per connectar amb un tren llançadora la terminal T1 de l'aeroport del Prat i el centre de Barcelona, passant per l'estació de Sants, fet que permetrà desbloquejar una connexió que les dues administracions consideren prioritària.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va explicar a Efe que Foment "ha donat per bons els nostres números" i només falta que decideixi si treu a concessió l'obra o "l'obra i l'operació de la gestió ferroviària", opció preferida per la Generalitat, que considera que aquesta connexió seria "rendible" al preu d'uns 6 euros per bitllet. Encara que Vila va insistir que el calendari no depèn del seu departament, creu que el ministeri de Foment és a punt d'iniciar els tràmits del concurs.

El conseller considera que l'ideal seria que es creés una UTE (Unió Temporal d'Empreses) que completés l'obra ferroviària entre Sants i la T1 i, després, operés també el servei, posant els trens i garantint un tren llançadora cada 15 minuts. El projecte aniria a càrrec de la iniciativa privada, que completaria les obres d'accés a la T1, i hi ha diversos operadors privats que s'han mostrat interessats en la connexió.

Fa una mica més d'un any, el conseller Santi Vila va presentar una proposta al ministeri de Foment per connectar la T1 de l'Aeroport de Barcelona amb el centre de la ciutat amb un tren llançadora que arribaria al Prat l'any 2017, amb un pressupost de 217 milions d'euros en una operació público-privada. Aquesta llançadora servirà per connectar Barcelona i la Terminal 1 de l'aeroport del Prat amb ferrocarril, fet que donaria servei a l' afluència de passatgers que es desplacen entre el centre de Barcelona i l'aeroport.