L'avió de Swiftair que es va estavellar a Mali la setmana passada va caure a terra des d'una altitud de 10.000 metres en només uns minuts abans de ficar-se en una tempesta, segons va assegurar un alt oficial relacionat amb la investigació. Oficials francesos culpen en gran part el mal temps de l'accident que va causar la mort als passatgers i la tripulació quan el MD83 va xocar contra el terra al sud de la ciutat Gossi, a Mali, prop de la frontera amb Burkina Faso.

Els pilots de l'avió van demanar permís per alterar la seva ruta com a conseqüència del mal temps. El general Gilbert Diendere, cap de la cèl·lula de crisi a Burkina Faso, va explicar que les dades del radar mostren que l'aparell va intentar volar evitant el mal temps abans d'invertir la seva ruta inicial, fet que el va portar de tornada al centre de la tempesta.

"Potser el pilot va pensar que havia evitat la tempesta completament i va voler tornar a la seva ruta original", va assenyalar Diendere, tot afegint que "el sinistre es va produir mentre l'avió estava portant a terme aquesta maniobra".

També va afirmar que l'últim contacte amb l'avió a una altitud de 10.000 metres va ser a la 1:47 hora local, i els testimonis van avisar de l'accident a la 1:50. "Això significa que l'avió va caure de 10.000 metres a zero en uns tres minuts, el que és una enorme caiguda per la mida de l'avió".

Les autoritats franceses no han donat cap explicació més de l'accident de l'avió, però pensen que el mal temps va tenir una gran influència en el sinistre, en el qual van morir 54 ciutadans francesos. Les dues caixes negres de l'avió van ser trobades i transferides a França, on estan sent examinades per experts i s'esperen resultats en les properes setmanes.