Vuit passatgers van sobreviure a l'accident aeri que va tenir lloc ahir al matí al sud-est de Teheran i en el qual van morir 40 persones. L'avió comercial en el qual viatjaven es va estavellar poc després d'enlairar-se de l'aeroport de Mehrabad. El xoc va tenir lloc en una zona militar no residencial, però a pocs centenars de metres de distància d'una carretera i zones habitades i comercials. L'avió va quedar convertit en un garbuix de ferros en impactar contra diversos arbres i contra el mur que envolta el complex de l'Organització de la Indústria Aèria.

L'aparell, un Antonov-140, pertanyia a l'aerolínia local Sepahan i volava des de Teheran a la ciutat de Tabas quan després de l'enlairament se li va parar un dels motors, segons les primeres informacions. "L'avió es va estavellar al bulevard número sis del complex habitat Azadi. No tenim informacions completament exactes sobre les causes de l'accident encara", declarava el portaveu de la Mitja Lluna Roja, Hussein Derajshan a l'agència nacional de notícies iraniana IRNA.

Dels 40 passatgers i vuit membres de la tripulació que viatjaven a l'aeronau (sis dels quals eren nens), 38 van morir a l'acte i els altres deu van patir ferides de diversa consideració i van ser traslladats immediatament a l'hospital més proper, on dos de ells van morir poc després. La meitat dels ferits són homes i l'altra meitat dones i cinc són membres de la mateixa família, inclòs un nen, segons l'agència local ISNA. Els morts són tots iranians.

El pilot era de nacionalitat ucraïnesa, segons ha informat el vicegovernador de Teheran, Nasser Nowbajt, a l'agència IRNA. Segons informava el viceministre de Carreteres i Desenvolupament Urbà Ahmad Mayidí, l'Organització d'Aviació Civil de l'Iran ha obert una investigació sobre l'accident i ha recuperat les caixes negres de l'avió.

L'aeroport de Mehrabad, un dels més actius de l'Iran i on aterren i parteixen els vols a ciutats de tot el país, va recuperar la seva activitat poc després de l'accident i les sortides i arribades transcorren amb normalitat.

Iran té una flota aèria obsoleta i porta dècades enfrontant-se a grans dificultats per trobar peces de recanvi a causa de les sancions internacionals. L'últim accident greu va tenir lloc al gener de 2011, quan un avió comercial es va estavellar mentre intentava fer un aterratge d'emergència durant una tempesta de neu al nord de l'Iran. 77 persones van morir en l'accident. El juliol de 2009, 168 persones van morir en xocar un altre aparell al nord-oest del país.

Moytaba Ajlaguí, de 36 anys, observava les tasques de rescat i va puntualitzar que "les peces dels avions són molt velles, perquè la importació ha estat molt escassa des de la victòria de la revolució islàmica el 1979, ja que des de llavors vivim sota sancions".

Des d'aquest any, el país "va començar a comprar avions de segona o tercera mà. Avions russos que no fan servir ni els propis russos, s'envien a països tercermundistes com el nostre. Ara treuen la peça d'un avió trencat i la col·loquen en un altre avió perquè pugui funcionar uns anys més, però són molt velles. Malauradament, a l'Iran no es valora la vida d'ésser humà", va afegir. "En l'època del xa no teníem aquests problemes però ara cada dos o tres anys tenim un accident aeri en què moren persones", lamentava.