Podem prepara les seves campanyes autonòmiques de cara a les eleccions del 24 de maig amb una "armadura comuna" i amb la intenció que els seus candidats emfatitzin els missatges clau amb els quals després afrontaran a final d'any els comicis generals, en els quals buscarà disputar la presidència del govern central al PP.

La planificació es va començar a dissenyar dijous passat a la reunió del Comitè Electoral estatal amb els 13 candidats autonòmics de Podem i està clara: hi haurà tretze versions d'una campanya que Podem considera el preludi de les generals i que, per tant, comptarà amb elements vertebradors a nivell d'àmbit nacional.

Aquesta és l'estratègia inicial que van posar sobre la taula el secretari general de Podem, Pablo Iglesias, i el número dos del partit i director del Comitè Electoral, Íñigo Errejón, a la que va ser la primera reunió d'aquest òrgan estatal amb els candidats, segons fonts assistents a la trobada.

Iglesias i Errejón aposten per una orientació general de les campanyes autonòmiques, en les quals un denominador comú serà, igual que s'ha fet a Andalusia, el finançament a través de microcrèdits dels ciutadans. Podem, que vol evitar així qualsevol deute amb els bancs, es compromet a retornar aquests diners als ciutadans quan rebi les subvencions electorals.

En els propers dies s'espera que Podem doni a conèixer el programa marc amb el que concorrerà a les autonòmiques del proper dia 24 de maig.