Els tècnics que han realitzat un primer examen del ferri Sorrento, incendiat dimarts a 18 milles de Mallorca, no consideren que "actualment" hi hagi probabilitat que el vaixell s'enfonsi, ni que es produeixin abocaments al mar, mentre que la companyia propietària ha de preparar el pla per remolcar-lo fins a un port.

Amb tot, es preveu que els inspectors tornin al ferri per realitzar una segona inspecció "detallada" en aquelles zones on la temperatura ho permeti. Així ho va anunciar ahir el secretari d'Estat d'Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, que va precisar que encara caldrà esperar per inspeccionar algunes zones fins que aquestes es refredin. El secretari va explicar que al ferri pujaran tècnics de manteniment contractats per l'armador i també inspectors de Capitania Marítima per veure les condicions del vaixell i, si calgués, fer-ne reparacions. Tot això, va afegir, permetrà avaluar la proposta que presenti l'armador, i si aquesta té "seny", és adequada i correcta. Així mateix va recordar que correspon a l'armador elaborar i presentar un pla d'acció i que, segons com sigui, la Capitania Marítima i els inspectors de vaixells hi donaran o no la seva conformitat i decidiran a quin port s'ha de remolcar. Previsiblement, l'armador proposarà el trasllat del Sorrento a algun port per dur a terme una reparació, "no sabem si serà completa i després el voldrà traslladar a altres drassanes". El secretari d'Estat va insistir que el vaixell no està a la deriva, sinó que està controlat per un vaixell remolcador.

Hores abans, la delegada del Govern a Balears, Teresa Palmer, va explicar que un segon equip de tècnics va baixar ahir al matí al vaixell per fer segon examen del vaixell, aquesta vegada dels danys interns causats pel foc.

Un total de 156 persones, entre passatge i tripulació, van ser evacuades del ferri incendiat, que transportava 98 camions buits i 25 amb càrrega, i que porta al seu interior 750 tones de combustibles i líquids contaminants.

El port de destinació després del remolcament, entre els quals figuraran Palma, València o Tarragona, depèn de les condicions en què es troba el ferri.