El copilot de Germanwings Andreas Lubitz, que va estavellar deliberadament l'avió als Alps el passat 24 de març, havia practicat fins a cinc vegades una maniobra de descens durant el vol d'anada a Barcelona, segons l'informe preliminar de la investigació. "En el vol precedent al de l'accident, i durant el descens, es van registrar diverses seleccions d'altitud cap a 100 peus (uns 30 metres) mentre el copilot era sol a la cabina de comandament", ha confirmat aquest dimecres el 'Bureau d'Enquêtes et d'Analyses' (BEA). El seu director, Rémi Jouty, ha assegurat que Lubitz "va assajar la maniobra que acabaria fent en el vol fatal", el Barcelona-Düsseldorf, en què van morir 150 persones.

Segons la caixa negra de l'A-320, a les 7.19 del matí "es van registrar sorolls" de la "porta de la cabina obrint-se i tancant-se per la sortida del comandant", assenyala l'informe preliminar. A les 7.20, "l'altitud seleccionada" en el pilot automàtic "es va reduir a 100 peus durant tres segons i després es va augmentar fins al nivell màxim seleccionable, de 49.000 peus". Entre les 7.22 i les 7.24, "l'altitud seleccionada va tornar a ser la major part del temps 100 peus", que és la mínima que permet l'avió, "i va canviar diverses vegades fins estabilitar-se als 25.000 peus". A les 7.24 se sent "el senyal acústic" amb què el comandant sol·licitava a Lubitz tornar a entrar a la cabina i 14 segons més tard "es va enregistrar un soroll similar al desbloqueig de la porta de la cabina i la seva obertura". En els només cinc minuts que Lubitz va estar sol a la cabina sense el comandant va seleccionar fins a cinc vegades un descens de l'aparell.