La companyia mercantil Tzaneen Internacional va adquirir ahir per només 10.000 euros l'Aeroport Central de Ciudad Real, el primer d'iniciativa privada construït a l'Estat Espanyol i que des del 2010 es trobava en concurs de creditors. Aquesta infraestructura s'havia convertit en un dels principals símbols del boom i posterior col·lapse de l'economia espanyola, després que, amb la seva inauguració fa tres anys, hagués aconseguit atraure molt poc volum de passatgers. La intenció era la de transformar el que s'havia batejat com un "aeroport fantasma" en un hub en l'àmbit europeu de cara a les grans empreses asiàtiques. Va ser concebut originalment com una base de càrrega per moure productes peribles espanyols per Europa, i com a terminal de desbordament de Madrid, i va ser seu de Ryanair Holdings Plc Vols durant un breu període el 2010.

La venda de l'aeroport a aquesta empresa d'origen xinès es va concretar mitjançant una subhasta pública que va tenir lloc a l'Audiència Provincial de Ciudad Real, on la mercantil Tzanenn Internacional, creada el passat mes de març a Madrid amb un capital inicial de 4.000 euros, ha estat l'única empresa que ha licitat per adquirir la infraestructura aeroportuària, en la construcció de la qual es van invertir 450 milions d'euros.

El fet que la licitació per l'aeroport de Ciudad Real fos inferior al 70 per cent del valor estimat de venda fixat en 40 milions d'euros, segons l'acte del jutjat del Mercantil número 4 de Ciudad Real, obre la possibilitat al fet que qualsevol altre postor, en el termini de 20 dies hàbils, pugui presentar una oferta de compra superior als 28 milions d'euros -que és el 70 per cent del preu de venda.