Habitants de la zona van trobar en una muntanya les restes de l'avió indonesi amb 54 ocupants del qual ahir se'n va perdre el senyal a l'illa de Papua, tot i que els equips de rescat encara no s'han desplaçat al lloc i s'ignora si hi ha supervivents.

"Tenim informació procedent de residents que l'avió de Trigana Air ha estat trobat en una muntanya de la zona d'Okbape", va anunciar en roda de premsa a Jakarta el director general d'Aviació del ministeri indonesi de Transports, M. Prasetyo.

El funcionari va precisar que els equips de rescat no arribaran fins avui a l'àrea i que desconeixia si hi havia supervivents.

L'aparell, un model ATR 42 d'hèlixs amb 49 passatgers i cinc tripulants a bord, va perdre el contacte amb la torre de control 34 minuts després d'enlairar-se de Jayapura, capital de la província indonèsia de Papua, amb destinació a Oksibil, al centre de l'illa. La troballa de les restes es va produir poc després que els equips de salvament suspenguessin fins avui les operacions de recerca per la caiguda de la nit i el remot de l'àrea.

Segons Mardin Manurung, membre de l'administració del districte de Pegunungan Bintang -on es troba Okbape-, l'aeronau probablement s'hagi estavellat en una muntanya del centre de l'illa coneguda com Tankog, a uns vint quilòmetres d'Oksibil.

En declaracions al diari "Jakarta Globe", Manurung va aventurar que la possible causa de l'accident hauria estat que el pilot comencés a descendir amb massa antelació per preparar l'aterratge, perquè, va anotar, "aquesta muntanya no és molt alta". Altres versions apunten a la possibilitat que el mal temps imperant a la zona hagi estat la causa del sinistre. Un dels llocs més inhòspits i salvatges del planeta, l'illa de Papua, és abrupta i poc freqüentada pels turistes.

La meitat oriental de l'illa pertany a la república de Papua-Nova Guinea, i l'occidental està integrada a la província indonèsia de Papua, on un moviment insurgent armat combat a les autoritats de Jakarta.

La desaparició de l'avió de Trigana Air és el tercer accident aeri que es produeix en menys d'un any a Indonèsia, un dels països amb pitjors registres d'aquest tipus de desastres.

La companyia indonèsia figura des de 2007 en la "llista negra" de la Unió Europea d'aerolínies a les quals es prohibeix operar en territori comunitari per raons de seguretat. La companyia, de fet, ha patit una desena d'accidents des que va començar a operar el 1988 i ha perdut diversos aparells, d'acord amb la fundació Xarxa de Seguretat en l'Aviació.