La Generalitat ha incorporat l'estudi de la cultura religiosa en l'assignatura d'ètica que imposa la Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa (LOMCE), anomenada Llei Wert, com a alternativa a la religió en l'educació secundària.

En roda de premsa després de la reunió del govern català, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va defensar el contingut de la nova assignatura de Cultura i Valors Ètics creada per la Generalitat, que persegueix educar en els drets humans i a la vegada "lluitar contra l'analfabetisme religiós imperant" a la societat.

La nova assignatura, que es començarà a impartir a primer i a tercer de secundària, respon als canvis que introdueix l'anomenada Llei Wert, que després de diversos anys de govern socialista torna a obligar els alumnes a cursar una assignatura d'ètica alternativa a la religió.

Rigau va precisar que la formació en la ciutadania, que algunes comunitats autònomes han incorporat en el currículum escolar en el desenvolupament de la LOMCE, s'impartirà dins de les matèries socials, com geografia i història.

De la seva banda, l'assignatura de Cultura i Valors Ètics impulsada per la Generalitat s'articularà, segons Rigau, mitjançant un "currículum propi a través del pensament humanista i de base filosòfica que incorpori la cultura religiosa".

La titular d'Ensenyament va defensar que una persona "culta, conscient i respectuosa necessita comprendre i valorar les manifestacions culturals i religioses presents en el moment" ja que, segons la seva opinió, "hi ha elements culturals i de realització personal vinculats a la dimensió espiritual de la persona".