La desorganització propicia la síndrome del treballador "cremat" en la docència

La manca de suport entre companys i la indefinició del paper del docent també provoquen esgotament

12.09.2015 | 00:00

La desorganització, juntament amb la manca de suport entre companys i la indefinició del rol del docent, són els principals determinants de la síndrome de l'esgotament professional. D'aquests, el que més influeix per arribar a aquesta situació d'estrès laboral és la desorganització o els continus canvis associats al seu rol, com ara els que propicien les reformes educatives.
El malestar que comporten aquestes situacions, a més, poden derivar en actituds més distants a la feina o fer que els mestres se sentin menys competents a les aules. Aquest és el resultat de l'estudi d'un grup d'investigadors del Centre de Recerca en Avaluació i Mesura de la Conducta del Departament de Psicologia de la URV (Universitat Rovira i Virgili), que ha utilitzat una mostra de prop de 400 docents tarragonins.
Aquesta recerca avalua les relacions d'aquests factors amb la síndrome de l'esgotament professional i, el que per ells és més important, els ha permès establir els models que permeten la prevenció d'aquesta síndrome en entorns docents. Per això, proposaran que aquestes mesures es puguin posar en pràctica a les escoles catalanes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema