El ministeri de Foment va posar a licitació el 17 de setembre l'estació de la Sagrera de Barcelona. La licitació del projecte es va concretar només quinze dies després de la reunió entre la ministra de Foment, Ana Pastor, i l'alcaldessa de Barcelona, sense que aleshores cap de les dues n'anunciés la data després de la trobada.

El govern espanyol espera que la nova infraestructura, que és considerada clau en la línia d'alta velocitat entre Madrid i la frontera francesa, ja estigui plenament en funcionament l'any 2020, tot i la lentitud dels treballs.

El darrer acord entre l'Ajuntament de Barcelona, aleshores liderat per Xavier Trias, i el govern espanyol preveia la construcció de 6.000 metres de superfície comercial, que generaria unes plusvàlues per pagar les obres, el cost de les quals es va acordar rebaixar de 170 milions d'euros fins als 650. L'augment de superfície comercial a la zona, però, és un aspecte al qual s'oposa el govern municipal d'Ada Colau.

Una bombolla immobiliària

En la reunió del dia 1 de setembre entre la ministra de Foment, Ana Pastor, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, la ministra es va comprometre a impulsar de manera imminent les obres a la Sagrera perquè la nova infraestructura estigués enllestida el 2019. Per això, el ministeri va considerar que s'havien de recuperar els treballs a la base de l'estació i fer efectiva la licitació de les obres, que es va aprovar només dues setmanes més tard.