A l'agost de 2010, el llavors conseller d'Agricultura i Medi Ambient del govern valencià, Juan Cotino, va viatjar a Brussel·les a defensar el "parany". Van ser nou hores a la capital europea en què va transitar amb un vehicle d'alta gamma llogat a ABL Limousines. Nou hores, 608 euros de factura. Conductor inclòs. Amb el Codi d'Ètica i Bon Govern que la conselleria de Transparència té ja ultimat -i que està exposat a rebre suggeriments ciutadans-, Cotino hauria hagut de presentar un informe de dimensions colossals per intentar descarregar la seva "responsabilitat política davant les Corts", organisme al qual s'atorga la capacitat de reprovació de qui incompleixi el codi. Perquè aquest reglament -que s'aprovarà com a decret i conforma un dels quatre blocs de la Llei de transparència- exigeix als càrrecs públics màxima austeritat en els desplaçaments. Fins al punt que se'ls requereix "emetre un informe sobre el trajecte i l'objecte del servei" en el cas que agafin un taxi. Aquest codi estimula els alts càrrecs a viatjar, sempre que sigui possible, en transport públic.