Rússia sosté que l'Airbus estavellat al Sinaí es va destruir a l'aire

Els equips continuen treballant a la zona i estudiant els possibles motius de l'accident aeri

02.11.2015 | 00:00
Mostres de condol

La població russa plora la mort dels 224 passatgers de l'Airbus estavellat dissabte a Egipte, segons es va informar ahir, l'avió es va destruir en l'aire, però es manté la incògnita sobre les autèntiques causes de la tragèdia. "La destrucció va tenir lloc a l'aire i els fragments van resultar escampats per una superfície de prop de 20 quilòmetres quadrats", va dir Víctor Sorochenko, director del Comitè d'Aviació Interestatal de Rússia.
Amb tot, després de visitar el lloc de la tragèdia a la península egípcia del Sinaí, va assegurar que "encara és aviat per treure conclusions" sobre les causes de la catàstrofe aèria, la més gran en la història de Rússia. L'agència d'aviació civil, Rosaviatsia, es va afanyar a secundar aquesta teoria, en afirmar que tots els indicis apunten que "la destrucció de l'estructura de l'avió es va produir a una gran alçada".
Segons fonts de transport citades per l'agència Tass, els experts russos van trobar a la zona fragments de les ales de l'A-321 que mostraven indicis "d'impactes tèrmics i físics", fet que denotaria que l'avió "va poder cremar-se a l'aire".
L'aparell s'hauria partit en dos a l'aire, segons Oleg Smirnov, condecorat pilot soviètic, que considera que "a 172 quilòmetres per hora un avió com aquest ja no vola, sinó que pren un angle crític d'atac i cau en barrina". No obstant, aquestes explicacions tècniques deixen sense respondre la gran pregunta sobre les causes de la tragèdia, tal com va destacar el mateix ministre de Transport, Maxim Sokolov, que va reconèixer que "hi ha molt poca informació".
El que sembla clar és que no va ser un atemptat terrorista, ja que a aquesta altura és tècnicament impossible, segons va dir Sherif Ismail, primer ministre egipci. Malgrat tot, l'estavellament va ser reivindicat per una filial egípcia del grup terrorista Estat Islàmic. Segons testimonis oculars, l'avió de l'aerolínia russa Kogalymavia (Metrojet), que tenia més de 18 anys de servei, ja cremava en flames abans de xocar contra la terra a uns 300 quilòmetres al sud de la ciutat d'Al-Arish, capital de la província egípcia situada al Nord de Sinaí.

La companyia es defensa
Un portaveu de la companyia va negar ahir, a la televisió russa, la suspensió dels vols de l'aerolínia, encara que va prometre una revisió de cada aparell, i va declarar que el motiu no pot ser en cap cas una fallada o un incendi en el motor de l'Airbus .
En el mateix sentit, l'antic director de l'esmentada companyia, Serguei Mordvintsev, va assegurar que " l'A-321 és un aparell segur" i que "durant el seu període d'explotació seus motors mai van experimentar cap problema". La resposta hauria de trobar-se en les caixes negres de l'avió que, segons el ministre de Transport rus, han patit "danys tècnics menors" i seran examinades per experts dels dos països, encara que no va precisar ni el quan ni l'on.
Mentrestant, un centenar d'efectius dels equips de rescat russos es van presentar ahir al lloc del desastre, una zona muntanyosa de 16 quilòmetres quadrats de difícil accés envoltada per desert. Segons fonts russes, de moment ja s'han localitzat 171 cadàvers.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema