Els missatges de mòbil, els SMS, compleixen 23 anys des que es va enviar el primer el 3 de desembre del 1992, però continuen sent "una molt bona eina de màrqueting, menys explotada i menys saturada pel públic", segons ha remarcat el professor de Mercadotècnia i Investigació de Mercats Ramon Montanera. Aquest professor, de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), ha destacat que els enviaments de SMS "han baixat més del 15 % a l'entorn personal, però en el màrqueting basat en SMS, aquest ha tornat a augmentar els últims anys", ha afirmat Montanera, per a qui "alternatives tipus WhatsApp o correu electrònic no estan substituint de moment aquestes comunicacions publicitàries". "El 90% dels SMS s'obren i es llegeixen en un lapse de temps de tres minuts des de la recepció, a diferència del correu electrònic, en el qual només s'obre el 10%", ha subratllat l'expert.

D'altra banda, segons la directora del màster de Seguretat de les TIC de la UOC, Helena Rifà, hi ha qui encara prefereix els SMS davant d'altres opcions, per exemple en situacions d'emergència, per a comunicacions segures i doble verificació.