Democràcia i Llibertat (DiL) va llançar ahir un vídeo de campanya que proposa aprofitar els sopars d'empresa de Nadal per convèncer els indecisos perquè votin a favor de la coalició independentista, liderada per CDC. En to sarcàstic, el vídeo afirma: "potser arruïnaràs el sopar, però salvaràs el teu país".

El vídeo, que inclou veu en off, diversos dibuixos i onomatopeies, explica que el primer que cal fer a taula és identificar si el comensal del costat és independentista. En aquest sentit, assenyala que caldrà "sospitar" que no ho és si "llegeix les memòries de José María Aznar o té el DVD de les aparicions televisives d'Albert Rivera". Però si hi ha dubtes, el vídeo proposa "llançar la bomba" sobre què votar en les eleccions del 20 de desembre, en lloc de parlar d'altres temes com el temps o la crisi del Reial Madrid. Segons l'anunci, si algú diu alguna cosa semblant a "tots els polítics són iguals", és un bon candidat per ser convençut. "Cada indecís convençut és un pas endavant cap a la llibertat", indica el vídeo de campanya.

Argumentari per convèncer

La veu en off del vídeo alerta que els indecisos poden donar respostes "tòpiques" per intentar esquivar la seducció, com per exem-ple: "el procés és per tapar retallades", "el que cal fer és reformar Espanya" o "menys independència i més arreglar els problemes reals de la gent".

En aquest punt, el document ofereix arguments per convèncer els indecisos i entre ells esmenta que la Generalitat dedica el 70% de la despesa a partides socials i molt poc al que alguns anomenen "ambaixades", que de tota manera serveixen per captar inversions; la querella pel 9-N al President català en funcions, Artur Mas; i la suspensió per part del Tribunal Constitucional de la llei catalana de la pobresa energètica, entre d'altres.

Finalment, indica que Democràcia i Llibertat acudirà a les Corts Generals a "fer possible la independència" de Catalunya i conclou: "que el sopar d'empresa sigui interessant pot semblar impossible, però tu ho pots fer possible".