El Govern nega l'ús de dades personals en la consulta del 9-N

La Generalitat assegura que va desistir d'implantar
el projecte Invictus, per
crear una base de dades

17.02.2016 | 00:00

La Generalitat va negar al jutge que investiga l'expresident català Artur Mas pel 9-N que s'utilitzessin bases de dades personals per a la votació i ha precisat que el projecte que va impulsar el 2013 per crear un registre d'assegurats del Servei Català de la Salut (SCS) va ser abandonat.
En els dos escrits remesos al jutge del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) Joan Manuel Abril, el departament de Presidència i el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTT) de la Generalitat neguen que s'usessin bases de dades personals en les aplicacions informàtiques utilitzades en la votació, com investiga la Fiscalia.
A petició del Ministeri Públic, el jutge instructor va requerir a la Generalitat que acredités aquest extrem i va citar a declarar com a testimonis els tècnics que van instal·lar l'aplicació informàtica usada en la votació, els quals van assegurar que aquesta es va confeccionar amb guies de carrers, no amb bases de dades públiques.
Els tècnics van admetre que el 2013 la Generalitat els havia encarregat el projecte Invictus perquè confeccionessin una base de dades amb informacions d'identitats personals basades en el registre d'assegurats de Salut, però van apuntar que desconeixien si el CTTI l'havia usat per a alguna de les gestions relacionades amb el 9-N.
En l'escrit tramès al jutge, signat pel secretari general Joaquim Nin el 3 de febrer, el departament de Presidència admet que al març del 2013 va impulsar la creació del projecte Invictus per fer una base de dades amb la finalitat de mantenir les dels ciutadans i empreses de Catalunya "exactes i posades al dia" per garantir la seva comunicació amb la Generalitat.
Presidència admet que va encarregar l'elaboració de la solució tècnica d'aquest projecte al CTTI, però que posteriorment "es va desistir en la implantació" d'Invictus, per la qual cosa "no es va crear cap base de dades de ciutadans i, en conseqüència, no existeix cap disposició de caràcter general de creació d'aquesta".
El juliol del 2014, prossegueix l'escrit, el departament de Presidència "va desenvolupar el projecte Seu Electrònica, concebut com a espai electrònic on estaria disponible de forma integrada la informació, els serveis i els tràmits electrònics de l'administració de la Generalitat".
Amb tot, manté Presidència, la base de dades de la Seu Electrònica "no va ser utilitzada per a la votació del 9 de novembre del 2014 i, en conseqüència, no va ser mai cedida amb aquesta finalitat".

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema