El Saló Internacional de l'Alimentació i Begudes Alimentària 2016 obre avui i fins dijous les seves portes al recinte de la Gran Via de Fira de Barcelona. El certamen espera 140.000 visitants i 4.000 empreses de 70 països. Enguany, les tendències principals giren al voltant dels productes orgànics i els aliments de proximitat menys processats. També creix la demanda de superaliments, és a dir, productes millorats i funcionals per augmentar el benestar i prevenir malalties.

La recerca de plaer, l'entreteniment o la diversió per crear experiències alimentàries és una altra de les tendències que cal tenir en compte. Pel que fa a l'organització, la novetat principal és la presentació del saló Multiple Foods, que ocuparà tres dels sis pavellons operatius de la fira i aplegarà les empreses multiproducte per canal, categoria de producte o tendència de mercat.

L'esdeveniment celebra enguany el 40è aniversari i els organitzadors esperen "aconseguir l'edició més internacional, innovadora i gastronòmica de la seva història". Alimentària 2016 espera l'assistència de 140.000 visitants, 40.000 dels quals es preveu que siguin estrangers, i es faran més 10.000 reunions de negoci entre els expositors i els 800 compradors clau de tot el món convidats directament per l'organització.

Alimentària aplegarà els darrers llançaments de la indústria i mostrarà les tendències més importants del sector, sense deixar de banda la gastronomia i la restauració com els grans aliats del sector. Aquest any l'organització ha incrementat el 35 % la seva inversió per convidar directament 800 compradors clau de diversos països, com ara importadors i grans operadors de la distribució i el canal Horeca. L'oferta comercial es distribuirà als salons tradicionals dividits per productes i sectors, que es repartiran en els 90.000 metres quadrats d'exposició: Intervin (vins i espirituosos), Intercarn (carns i derivats), Restaurama (restauració) i Interlact (lactis i derivats).