Poc abans de les onze del matí va entrar a l'abocador de pneumàtics de Seseña (Toledo) el primer dels camions que traslladen a un centre de gestió de residus les rodes que no van cremar a l'incendi de fa cinc setmanes, una tasca que s'allargarà quatre mesos. Les rodes s'introdueixen als camions ja netes des d'una plataforma en la qual es van col·locant, per procedir al seu transport a dos gestors autoritzats que manegen residus a Castella-la Manxa, situats a Chiloeches (Guadalajara) i Campo de Criptana (Ciudad Reial).

Ahir es van començar a endur les rodes que no es van cremar, unes 12.000 tones segons un càlcul fet amb drons. La previsió és convertir els pneumàtics en combustible per escalfar els edificis públics de la Junta de Comunitats de Castella-la Manxa. No obstant, què es farà amb les cendres i com es restaurarà el terreny ho disposarà el pla que està elaborant l'empresa pública Emgrisa.

El transport de rodes el fa l'empresa pública Tragsa, amb suport de l'empresa Geacam, i tindrà un cost estimat de 4 milions d'euros, segons dades de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Desenvolupament Rural. Els tècnics van calcular que cada dia podran entrar a l'abocador i carregar rodes entre vuit i deu camions i van explicar que l'emmagatzematge de les rodes en una plataforma, de neteja de cada pneumàtic i de càrrega en un camió seran ininterrompudes i tindran una durada d'uns quatre mesos.