La comissió del Metro de València conclou que hi havia manca de seguretat

El PP considera "una barbaritat" que ara es demanin responsabilitats polítiques per l'accident

25.06.2016 | 00:00

La comissió d'investigació de Les Corts sobre l'accident de metro de València ha conclòs que la Línia 1 de Metrovalència no era segura i assenyala com a responsables polítics del sinistre l'expresident de la Generalitat Francisco Camps i l'exconseller Juan Cotino, entre d'altres.
Així figura en el document de 296 pàgines sobre el sinistre que va costar la vida a 43 persones que van presentar ahir els grups parlamentaris del PSPV, Compromís, Ciutadans i Podem, mentre que el PP ha anunciat que presentarà un vot particular i que troba "una barbaritat" demanar responsabilitats polítiques ara. Altres de les 44 conclusions assolides apunten a una gestió política "negligent, interessadament precipitada i opaca" de l'accident del 3 de juliol de 2006, i a una manipulació informativa per part de Radiotelevisió Valenciana (RTVV) que va oferir "informació esbiaixada" i es va sotmetre als interessos del PP.
El document assenyala com a responsables polítics, a més de a Camps i Cotino, l'exvicepresident Víctor Campos, l'ex director general de Transports Vicente Dómine i l'exportaveu del PP a Les Corts Serafín Castellano.
En l'àmbit de l'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) s'apunta a diversos exdirectius, entre ells la exgerent Marisa Gràcia, mentre que en RTVV responsabilitzen al llavors director general, Pedro García, i el director d'Informatius de Canal 9 al moment del sinistre, Lluís Motes.
"Les causes de l'accident van ser múltiples", remarquen els citats grups, però totes elles van tenir el seu origen "en la manca d'inversió i la mala gestió de FGV, especialment en matèria de seguretat en la circulació", que es va fer descansar "al factor humà". En concret, se cita la incompleta instal·lació del sistema de frenat FAP, per la manca d'instal·lació i reprogramació de balises al punt de l'accident; l'obsolescència dels trens que cobrien la Línia 1; el desgast i escassetat de material rodant, i el deficitari manteniment de la via en aquest punt.
Destaquen que aquesta falta de finançament en aquest transport públic "contrasta amb les grans inversions que aquest mateix any anunciava el govern valencià" en qüestions com la Copa de l'Amèrica, l'Aeroport de Castelló o Mundo Ilusión, entre d'altres assumptes.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Calendari laboral i escolar 2017/2018

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2018 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2017/18

 

Enllaços recomanats: Premis cinema