La companyia Copesco Sefrisa assegura que té "gairebé la certesa" que els lots retirats de bacallà per l'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPC) no estan afectats per la toxina botulínica i que, per tant, no van provocar el brot que ha afectat dos bombers de Palafrugell (Baix Empordà). En declaracions a l'ACN, el director de comunicació i màrqueting de la companyia, Xavier Soriano, ha recomanat als clients que tinguin a les seves neveres "Bacallà Esqueixat Royal 250 grams" amb el codi de barres 8412480405299 que el mantinguin refrigerat fins que les anàlisis, que estaran disponibles la setmana que ve, confirmin que aquest producte no està contaminat. En aquest sentit, Soriano ha volgut donar un missatge de "tranquil·litat" als consumidors i ha subratllat que la resta de productes de la marca Royal es poden consumir "amb absoluta garantia".

En un comunicat fet públic aquest divendres, Copesco Sefrisa ha detallat que els lots que han estat retirats per l'Agència de Salut Pública de Catalunya per ser analitzats són el 6144b1 -144, el 6151b1 -151, el 6158b1 -158, el 6159b1 -159, el 6165b1 -165, el 6167b1 -167 i el 6172b1 -172. A més, ha subratllat que la resta de productes de la marca Royal "es poden consumir amb absoluta garantia, encara que el número de lot coincideixi amb el producte objecte de l'estudi".

La companyia s'ha posat a disposició de les autoritats sanitàries per "facilitar al màxim" les anàlisis dels lots de bacallà esqueixat de les marques Bon Preu i Royal que han estat retirats per l'Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPC) pel brot de botulisme a Palafrugell (Baix Empordà).

Copesco Sefrisa ha assegurat que un cop se sàpiguen els resultats d'aquestes proves "informarà i actuarà en conseqüència segons els procediments establerts en matèria de salut alimentària".

A més, ha detallat que els processos a què estan sotmesos els productes de la marca Royal "compleixen rigorosament tots els requisits en matèria de salut alimentària i tenen el certificat de qualitat IFS", que, a parer del fabricant de bacallà, "els confereix la més alta confiança pel consumidor".