Al voltant del 80% del professorat no universitari rebutja els continguts curriculars i les avaluacions externes de la Lomce per considerar que no són els adequats, segons dades d'un estudi realitzat per investigadors de la Universitat Autònoma de Madrid (UAM).

Més encara, el 87,6% nega que aquesta llei suposi una millora per a l'educació a Espanya, d'acord amb les respostes d'una enquesta realitzada a 6.054 docents i directius de centres públics i privats d'Infantil, Primària i Secundària de tot el país, publicada recentment.

L'estudi ha estat elaborat per Héctor Monarca, secretari acadèmic del Departament de Didàctica i Teoria de l'Educació de la UAM; Noelia Fernández-González, docent i investigadora en formació del mateix departament; i César Piedrahita, estudiant de l'últim curs de Matemàtiques.

Preguntats per si es necessitava aquesta nova llei, pràcticament el 80% opina que no. De fet, el 87,1% en té una consideració baixa o molt baixa; i el 86,3% estima que no contribueix a millorar la inclusió educativa. Del professorat de l'escola pública, el 80,7% creu que l'educació espanyola no necessitava aquesta llei, proporció que disminueix al 72,1% en el cas dels que ensenyen en centres concertats i privats.

El 83,8% dels docents conclou que la Lomce no afavoreix la professionalització del professorat. El 70,4% discrepa del sistema d'elecció dels directors de centres implantat per la llei; i el 77% veu insuficient l'autonomia que atorga a col·legis i instituts.