Les empreses Terminals Químics (Terquimsa) i Terminals Portuàries (Tepsa) construiran un nou carregador ferroviari d'ample europeu al Port de Barcelona, destinat a la recepció i reexpedició de líquids a granel. La concessió administrativa a aquestes empreses va ser aprovada pel Consell d'Administració del Port de Barcelona el mes de juliol passat, segons un comunicat de l'entitat portuària, que va afegir que el període de la concessió s'allargarà fins a l'any 2030. A més, va detallar que la infraestructura s'instal·larà a la terminal ferroviària pública del moll de l'Energia del Port de Barcelona i que tindrà 345 metres quadrats de superfície.

El pressupost de les inversions a totes dues terminals és de 887.666 euros i inclou la construcció d'una plataforma elevada de 5 metres i 84 metres quadrats de superfície per a la càrrega superior dels trens, així com la construcció d'un rack de canonades que comunica aquesta plataforma amb Terquimsa i Tepsa. El nou carregador tindrà capacitat per operar composicions de 14 vagons (210 metres), 5 més que l'actual carregador ubicat a les instal·lacions de Tepsa. La nova instal·lació permetrà ampliar l'àrea d'influència de les dues companyies i facilitarà la seva expansió a França, que només es pot assegurar amb una mesura mínima de les composicions ferroviàries. A més, s'espera que l'actual línia ferroviària pugui permetre allargar la longitud dels trens que hi poden operar.