El grup El Corte Inglés va aconseguir en el seu exercici del 2015, tancat al febrer, un benefici net atribuït de 156 milions d'euros, el 35,3 % més que fa un any, i va elevar les seves vendes el 4,3 %, fins als 15.220 milions, segons els comptes aprovats ahir per la Junta d'Accionistes de la companyia.

La millora dels beneficis s'ha degut, fonamentalment, a l'evolució positiva del negoci i a la reducció de despeses financeres (27%) gràcies a les actuacions dutes a terme per reduir el deute fins a uns nivells "bastant raonables", segons fonts del grup, que repartirà 35 milions en dividends i en destinarà 115 a reserves voluntàries. La companyia va reduir el seu deute de 4.966 a 3.834 milions d'euros, gràcies, fonamentalment, a la injecció de 1.000 milions d'euros aportada pel xeic de Qatar Hamad bin Jasim bin Jaber A-Thani, instrumentalitzada per mitjà d'un instrument convertible en accions que en tres anys li donarà, com a mínim, el 10 % de la companyia. Aquesta operació va comportar les crítiques de Ceslar, societat que posseeix el 9 % d'El Corte Inglés, que va ser expulsada del consell de la companyia ara fa un any i sobre la possible tornada al màxim òrgan de direcció no ha volgut pronunciar-se.

Pel que fa als comptes del 2015, El Corte Inglés, que compleix 75 anys, va aconseguir un resultat brut d'explotació de 912.510.000 d'euros, el 10,4 % més, i va elevar els seus fons propis l'11,4 %, fins als 9.966,38 milions. Per unitats de negoci, els grans magatzems van elevar les seves vendes el 7,8 %, fins a 9.449,64 milions, i van generar un Ebitda de 540.860.000, el 20,3 % més, sostinguts per l'aposta d'elevar la seva oferta de marques i l'estratègia en línia.

Viatges El Corte Inglés va millorar el seu negoci el 3,7 % (2.436,32 milions) i el seu Ebitda el 31,2 % (65.230.000), tot basat en el procés d'innovació tecnològica iniciat en exercicis anteriors i que li ha permès incrementar l'oferta i millorar els preus, entre altres qüestions.

Hipercor, que ha rebaixat la superfície de venda en el marc del procés de reordenació iniciat fa anys, va retallar la xifra de negoci el 10,7 %, fins a 1.402,21 milions; alhora, va millorar el seu Ebitda el 7,1% (82.560.000). El negoci de supermercats, que engloba Supercor i Supercor Exprés, va facturar 601.940.000, l'1,8% més, i va duplicar l'Ebitda, que va xifrar en 21.160.000.

La cadena tèxtil Sfera va incrementar les vendes el 9,1 %, fins a 425.600.000, i va millorar el seu resultat brut d'explotació el 12,6 % (49.140.000) gràcies a l'estratègia d'adaptar-se ràpidament als gustos dels consumidors i la renovació de la seva imatge.