L'aerolínia de baix cost Norwegian oferirà vols directes des de Barcelona a Los Angeles, San Francisco, Nova York i Miami a partir del 5 de juny de 2017. La companyia noruega basarà a l'aeroport del Prat els dos Boeing 787-8 Dreamlines que operaran les rutes. A partir del 22 d'agost de l'any vinent, quan començaran a operar simultàniament les dues aeronaus, Norwegian oferirà quatre rutes setmanals a Nova York, tres a Los Angeles i San Francisco, i dues setmanals a Miami. En total, el primer any s'oferiran 325.000 places, 175.000 de les quals amb destinació Califòrnia. La ruta amb San Francisco serà l'única directa entre la ciutat californiana i qualsevol aeroport espanyol. El conseller delegat de Norwegian, Bjorn Kjos, ha destacat que l'espanyol "és un mercat molt important per a la companyia" i ha avançat que en breu oferiran més destinacions des de l'aeròdrom català. Al seu torn, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha destacat que l'aposta de Norwegian suposa un pas més per fer de l'aeroport del Prat un' hub' de connexions internacionals.

L'acte de presentació de les noves rutes que s'ha fet aquest dimecres a l'aeroport del Prat ha comptat amb la presència del conseller delegat i fundador de Norwegian, Bjorn Kjos, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, i la directora de l'aeroport de Barcelona-El Prat, Sònia Corrochano.

Com ha explicat el conseller delegat de Norwegian, Bjorn Kjos, les quatre noves rutes intercontinentals operaran durant tot l'any i entraran en funcionament progressivament a partir del 5 de juny per estar a ple rendiment el 22 d'agost de l'any vinent, quan començarà a operar el segon dels Boeing 787-8 Dreamlines que tindran com a base l'aeròdrom català. Així, la ruta amb Los Angeles començarà a operar el 5 de juny i la de Miami no ho farà fins el 22 d'agost. Quan totes dues aeronaus ja estiguin operatives, Norwegian oferirà quatre freqüències setmanals a Nova York, tres a Los Angeles i San Francisco i dues a Miami, amb preus que partiran dels 179 euros per trajecte taxes incloses.

La companyia noruega oferirà 325.000 places durant el primer any, de les que 175.000 tindran com a destinació Califòrnia, un mercat, com a destacat Kjos, amb el que Catalunya patia fins ara una manca crònica de connexions directes. De fet, la ruta amb San Francisco serà l'única que uneixi un aeroport de l'estat espanyol amb la ciutat californiana. En aquest sentit, Kjos ha recordat que l'any passat 145.000 passatgers van volar fent escala entre Barcelona i Califòrnia, fet que demostra la importància de posar en marxa les noves rutes.

Amb les quatre noves rutes, Norwegian oferirà un total de 26 destinacions des de l'aeroport de Barcelona: quatre domèstiques, 18 a destinacions europees i les quatre intercontinentals presentades aquest dimarts. Pel que fa al nombre de passatgers, l'aerolínia noruega ha transportat 1,3 milions de viatgers des de l'aeroport del Prat en els 12 mesos anteriors al juliol de 2016, el que suposa un increment interanual del 41% i que la situa com la sisena aerolínia entre les que operen a l'aeroport del Prat.

Els vols seran operats amb la novíssima flota de Boeings 787-8 Dreamliner de Norwegian, amb capacitat per a 291 passatgers. Actualment, l'aerolínia noruega compta amb una flota d'onze avions d'aquest tipus, que creixerà fins els 42 aparells l'any 2020.

El 'hub' de vols intercontinentals més a prop

A l'hora dels parlaments, tant el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, com el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, han destacat que l'aposta de Norwegian per l'aeroport del Prat suposa fer una passa més en l'objectiu de convertir l'aeròdrom català en un 'hub' de vols intercontinentals al sud d'Europa, un anhel compartit des fa molts anys per la classe política, el món econòmic i la societat civil.

Rull ha assegurat que Barcelona "funciona com a destinació" pel seu pes econòmic i turístic que la posa al mateix nivell que altres "ciutats globals" del seu entorn amb les que ha de poder competir en igualtat de condicions. "Barcelona i Catalunya necessiten eines com aquesta per desplegar aquest potencial sense límit que tenen", ha afegit.

Rull també ha destacat que si l'aerolínia noruega, la tercera entre les 'low cost', ha apostat per Barcelona és perquè reconeix el potencial de Barcelona i Catalunya i no perquè s'hagin subvencionat les quatre noves rutes.

Al seu torn, Jaume Collboni ha destacat que les noves rutes suposen pal·liar un greuge històric pel que fa a les connexions entre Barcelona i les principals ciutats dels Estats Units. Unes ciutats, ha recordat, que són "grans centres de valor afegit" com ho és la capital catalana. En aquest sentit, el tinent d'alcalde a l'Ajuntament de Barcelona ha destacat que els vols directes faran que moltes empreses optin per radicar la seva seu a Barcelona.