El fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, ha admès que a la xarxa social hi ha «informació errònia i contingut fins i tot enganyós», i s'ha compromès a invertir-hi més per tractar d'oferir als usuaris informació veraç, després de la polèmica pel paper de Facebook en el desenllaç de les eleccions dels EUA. La companyia ha estat durament criticada pel possible impacte que el seu algoritme d'informació, amb la disseminació de notícies falses i continguts polarizats, han tingut en el resultat l'elecció de Trump com a president dels Estats Units.

En una carta de to messiànic de gairebé sis mil paraules, l'executiu ha reconegut que la xarxa social ja no és només un lloc de trobada d'amics i familiars, sinó una font d'informació i discurs públic que requereix nous estàndards. Ha destacat que les notícies falses i els filtres d'informació que redueixen la diversitat dels punts de vista als quals accedeixen els usuaris van ser «els dos problemes més discutits l'any passat». «La veracitat de la informació és molt important. Som conscients que hi ha informació errònia i fins i tot contingut clarament enganyós», diu.