El 33,2% dels ciutadans sol·liciten canvis profunds a la sanitat pública

El 86% de les persones que van acudir a centres d'atenció primària valora positivament l'atenció rebuda

27.02.2017 | 23:53

Els ciutadans puntuen la sanitat pública durant l'any 2016 amb un 6,55 sobre deu, nota que l'any anterior va ser de 6,38 punts, encara que el 33,2% pensa que necessita canvis fonamentals i, entre les millores, hi hauria el fet de poder obtenir cita en atenció primària el mateix dia que es demana si es desitja.

Així ho estableix el Baròmetre Sanitari 2016 elaborat pel ministeri de Sanitat en col·laboració amb el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), que es basa en gairebé 7.800 entrevistes a ciutadans usuaris dels diferents serveis del Sistema Nacional de Salut (SNS ).

La majoria de les persones afirmen que són partidàries de l'ús del sistema públic davant del privat, i això passa en les diferents opcions analitzades per l'estudi: consultes d'atenció primària (69,6%), consultes d'atenció especialitzada (57,0%) , ingrés a l'hospital (68,1%) i urgències (66,4%). A més, el 78% dels pacients del SNS va participar en les decisions sobre el seu problema de salut i el seu tractament com desitjava, dada que el 2013 era del 61,2%.

Les persones que van acudir als centres d'atenció primària donen, en el 86% dels casos, una valoració molt positiva a l'atenció rebuda, percentatge que baixa al 79,5% pel que fa a les consultes d'especialistes, qualificades de bones o molt bones.


Bona atenció hospitalària

Per la seva banda, el 85,8% dels pacients ingressats als hospitals avaluen positivament l'atenció sanitària rebuda i el 34,5% es van trobar amb una atenció millor de l'esperada, davant del 8,4% que va considerar que va ser pitjor del que esperava. Paral·lelament, el 75,8% de les persones que van utilitzar els diferents dispositius i serveis d'urgències del sistema van considerar que van rebre una bona atenció.

A les consultes d'atenció primària són molt apreciats aspectes com la confiança i seguretat que transmet el metge (7,73 punts sobre deu), el tracte rebut del personal sanitari (7,72) i la informació rebuda sobre el problema de salut (7,55).

Pel que fa a les consultes de metges especialistes, són molt valorats el tracte rebut del personal sanitari (7,37), la confiança i seguretat que transmet el metge (7,21) i la informació rebuda (7,15). Sobre el funcionament dels hospitals, destaquen l'equipament i mitjans tecnològics que ofereixen (7,67), les cures i atenció del personal d'infermeria (7,48), l'atenció del personal mèdic (7,37) i també la informació que reben els pacients sobre el seu estat (7,24).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Arreu

Així és el pou més profund d'Espanya i un dels majors del món

S'amaga sota el municipi càntabre de Ruesga i té una profunditat de gairebé 436 metres

El TJSC notifica a la Mesa l'admissió a tràmit del recurs contra la reforma del reglament del Parlament

Forcadell rep personalment l'avís just el dia que el TC es reuneix per resoldre el recurs de...

La Mesa del Parlament posposa l'admissió a tràmit de la Llei del Referèndum

La Mesa del Parlament posposa l'admissió a tràmit de la Llei del Referèndum

Forcadell manté fora de l'ordre del dia l'inici de la tramitació parlamentària de la norma que ha...

L'últim El més llegit

Calendari laboral i escolar 2016/2017

Calendari laboral 2017 a Catalunya

Calendari Laboral 2017 a Catalunya

Aquí pots consultar tots els dies festius a Catalunya i el calendari escolar 2016/17

 
Enllaços recomanats: Premis cinema