Uns 500 empresaris de Catalunya, la Comunitat Valenciana, Andalusia i Múrcia es van reunir ahir a aquesta darrera ciutat per reivindicar la realització urgent del Corredor Mediterrani que unirà França amb Algesires com a eix vertebrador de l'àrea, realment fonamental per al desenvolupament de l'economia. La trobada va ser promoguda per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), que ja es va reunir a Tarragona amb l'objectiu que els empresaris de tot l'arc mediterrani treballin conjuntament per exigir al govern l'impuls definitiu a aquesta infraestructura.

El president de l'AVE, Vicente Boluda, va recordar que l'últim compromís del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, per a la posada en marxa del corredor és l'any 2019, si bé ha de ser una solució «provisional» mitjançant un tercer carril que adapti l'ample de via espanyol al de la resta d'Europa. Tanmateix, per a Boluda, aquest tercer carril generarà «colls d'ampolla», ja que per una mateixa via circularan trens de mercaderies, de rodalies i d'alta velocitat, fet pel qual va advocar per implantar la doble plataforma i va lamentar l'ampli retard del projecte, compromès inicialment per al 2015 a València i per al 2016 a Múrcia. Va insistir en la necessitat de «completar la xarxa radial de ferrocarril amb una altra circular» que uneixi amb alta velocitat per a mercaderies i per a passatgers tota l'àrea mediterrània amb la resta d'Europa. Segons la seva opinió, el projecte del corredor, a més d'estar plantejat per a «dates molt tardanes», té nombroses complexitats i problemes tècnics que duen a plantejar-se si realment hi ha «voluntat política» de posar-lo en marxa. Va criticar que de les 10 ciutats més grans per nombre d'habitants d'Espanya, cinc estan al Mediterrani, però cap està connectada entre sí per alta velocitat, tot i que Espanya és el segon país del món amb més quilòmetres d'AVE, només per darrere de la Xina.

El president de la patronal murciana, José María Albarracín, va lamentar les lentes connexions que actualment hi ha entre Múrcia i les comunitats valenciana i catalana, i la situació encara més sagnant amb relació a Almeria, amb la qual no hi ha connexió directa amb tren.