La idea era que aquest 2017 ja es vengués la moto elèctrica catalana, però el projecte ha quedat en res. Rieju, Scutum, Volta i Torrot han aparcat la creació d'un consorci per a la fabricació d'aquesta motocicleta. La Generalitat veia de bon ull la iniciativa i s'havia compromès a facilitar un crèdit de tres milions d'euros que no s'ha materialitzat pel fracàs del projecte.

Des del departament d'Empresa i Coneixement confirmen que la cancel·lació del projecte és efectiva i d'aquesta manera, tan sols un any després de l'anunci efectuat per les quatre empreses sobre la creació d'un consorci per fabricar aquest vehicle, la moto elèctrica catalana està enterrada. O potser no.

El fiasco de fabricar una moto a quatre no representa el punt final al sector de la moto elèctrica catalana perquè, sense anar més lluny, Volta ja està fabricant una moto 100% elèctrica i preveu augmentar fins a 600 peces la seva producció anual. Així mateix, Scutum ja fabrica escúters elèctrics i Rieju també ha presentat la seva motocicleta.

Quan es va anunciar públicament la intenció de constituir aquest consorci, la voluntat de la Generalitat passava per reactivar la indústrica de la motocicleta a Catalunya.

De fet, el desembre del 2015 es va signar un conveni entre la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i les quatre empreses per crear el consorci que hauria de fabricar l'escúter elèctric a partir del 2017. La idea que va quedar vigent era aconseguir fabricar 10.000 unitats anuals que s'haurien venut per 4.000 euros i serien l'equivalent a una moto de 125 cc.