Ja està en marxa l'Automobile Barcelona, la renovada proposta del Saló de l'Automòbil que enguany ocupa 115.000 metres quadrats del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

En aquesta edició hi participen 90 marques, 30 firmes automobilístiques i 25 start ups, en una clara aposta per enllaçar els conceptes «automòbil» i «connectivitat».

«Hem innovat una vegada més a Barcelona», va assegurar en declaracions el president del saló, Enric Lacalle, qui no va dubtar d'assenyalar que altres salons internacionals «copiaran» aquest nou format.

Pel que fa a l'ambient en el primer dia de portes obertes al públic, Lacalle va afirmar que aquest és «el saló de les il·lusions» per als amants del motor. D'altra banda, Seat, Idiada, Nissan i Hyundai van ser ahir les companyies guardonades amb els XI Premis Automobile Barcelona, que es lliuren amb motiu de la celebració del Saló de l'Automòbil a la capital catalana.

L'organització Automobile Barcelona va precisar que Seat ha estat la vencedora en la categoria Be the One, que premia el model del mercat que va tenir més vendes a Catalunya el 2016, el Seat León, amb 6.063 unitats.

En la categoria Be Safe, es va premiar en matèria de seguretat l'Idiada, mentre que Nissan va ser premiada en l'anomenada Be Connect pel desenvolupament de noves tecnologies.

Finalment, l'organització de l'Automobile Barcelona va voler premiar l'aposta per la conducció sostenible (Be Green) de Hyundai, i en particular la seva gamma Ioniq.