El ministeri de Foment rescindirà els contractes de les obres dels trams del Corredor Mediterrani compresos entre Castellbisbal-Martorell i Vandellòs-Castelló perquè presenten, segons va assegurar el ministeri de Foment, «dificultats irresolubles», si bé això no afectarà els terminis previstos per a l'execució de la totalitat d'aquesta línia ferroviària per l'arc mediterrani.

El secretari d'Estat d'Infraestructures del ministeri de Foment, Julio Gómez Pomar, va fer ahir aquest anunci en el marc d'una jornada organitzada pel diari econòmic Expansión, amb el títol «El Corredor Ferroviari del Mediterrani: una assignatura pendent».

Gómez Pomar va destacar que aquesta infraestructura té «centenars de contractes», però que aquests dos trams en particular presenten complicacions.

Per això, el ministeri de Foment té previst la resolució dels seus contractes per a, posteriorment, realitzar la immediata licitació de les obres.

El secretari d'Estat d'Infraestructures del ministeri de Foment, Julio Gómez Pomar, va anunciar ahir que el govern espanyol preveu finalitzar la construcció del Corredor Ferroviari Mediterrani per al final de l'any 2019 en el seu tram entre Múrcia i la frontera francesa.

Sense afectacions

Al llarg de la seva intervenció, Gómez Pomar va afegir que aquesta data de finalització de les obres del Corredor Mediterrani no es veurà afectada per la rescissió d'aquests dos contractes d'obres, ja que la seva anul·lació ja està inclosa en la previsió que fan.

D'altra banda, el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Josep Rull, va dir que és «poc seriós» el nivell «altíssim» de resolució de contractes que hi ha plantejats al voltant del Corredor Ferroviari Mediterrani, i el mateix conseller va afegir que «no és normal que ocorri i que ocorri amb aquesta intensitat».

A més a més, el conseller de Territori va considerar que, quan es produeix una resolució, es genera «un nivell d'incertesa que és molt significatiu».