La vaga de taxis d'aquest dimarts ha obligat molts dels passatgers que aterren a l'Aeroport de Barcelona-el Prat a buscar un mitjà de transport alternatiu, i això s'ha traduït en llargues cues per comprar bitllets de Metro i també per agafar l'Aerobús.

De fet, el servei d'autobusos que connecta les dues terminals de l'aeroport barceloní amb el centre de la capital catalana ha estat l'opció preferida dels passatgers des de primera hora.

En previsió que això pogués succeir, els responsables de l'Aerobús han augmentat la freqüència de pas dels vehicles, però abans de les 10.00 hores s'ha demostrat insuficient per absorbir la demanda dels usuaris.

El principal motiu que els empeny a agafar aquest servei en lloc del Metro o una altra línia convencional d'autobusos és que és el mitjà més ràpid per arribar al centre de la ciutat, ja que té molt poques parades i el trajecte és recte.

Usuaris molestos i sorpresos

Malgrat això, molts viatgers s'han mostrat molestos -a la vegada que sorpresos- per l'absència de taxis, ja que es veuen obligats a carregar amb els seus equipatges una vegada arriben al centre de Barcelona.

És el cas de Marisa Ramos, que ha aterrat al Prat en vol procedent dels EUA amb dues maletes grans i una bossa de mà com a equipatge.

"No vull agafar l'Aerobús perquè acaba a plaça Catalunya i jo visc a deu minuts, així que hauré de caminar carregada amb tot això, que pesa", ha apuntat.

En pitjor situació s'han vist Joana i la seva parella, que han tornat de les seves vacances a les Filipines carregats amb cinc maletes i un paquet de mida mitjana.

Joana ha explicat que amb tant equipatge els resulta impossible agafar l'autobús, pel que un d'ells anirà en Metro fins al domicili familiar a buscar el cotxe per tornar a l'aeroport a buscar les maletes.

En els dos casos, desconeixien que avui hi havia vaga de taxis, cosa que és extensible a la gran majoria de passatgers estrangers, que des de primera hora han mostrat la seva sorpresa en trobar l'estació de taxis buida, amb l'única presència dels piquets informatius i els cotxes preparats per donar servei a les persones amb necessitats especials o amb problemes de mobilitat.

Desinformació a primera hora

Els que s'han mostrat més perduts han estat els que han arribat a primera hora, ja que fins a les 08.00 hores no hi havia personal per informar i dirigir els turistes que no sabien res de la vaga, i alguns d'ells han esperat una llarg estona fins que s'han adonat que alguna cosa fallava.

Els únics taxis que surten des de les 06.00 hores són els que porten les persones amb problemes de mobilitat, si bé els vehicles previstos han estat insuficients en alguns moments.

Per exemple, quan ha arribat Carmen i el seu marit, en cadira de rodes, que han viatjat al Prat des de Palma de Mallorca amb motiu d'una visita mèdica planificada a l'Hospital Clínic a les 09.00 hores.

En el moment en què han acudit a l'estació, els dos taxis adaptats havien marxat amb d'altres viatgers, pel que han hagut d'esperar fins que ha arribat un cotxe des de l'Hospital de Bellvitge, i aquesta espera els ha fet arribar tard a la cita.