El president dels Estats Units, Donald Trump, va carregar contra el Departament de Justícia, a qui va acusar d'enviar al Tribunal Suprem una versió «aigualida» de la seva «prohibició de viatge» a nacionals de determinats països de majoria musulmana, fet que va atribuir a la correcció política. Al seu compte oficial de Twitter, el mandatari nord-americà va dir: «la gent, els advocats i els tribunals ho poden anomenar com vulguin, però jo en dic com ho necessitem i és una prohibició de viatge».

Per al governant nord-americà «el Departament de Justícia hauria de sol·licitar una audiència urgent davant del Tribunal Suprem de la versió aigualida de la prohibició de viatge per aconseguir una versió més dura». «El Departament de Justícia hauria d'haver mantingut la prohibició original de viatge, no l'aigualida versió políticament correcta presentada davant el Tribunal Suprem», va assenyalar Trump.

«En qualsevol cas estem investigant de manera inflexible la gent que arriba als Estats Units per mantenir la seguretat del nostre país. Els tribunals són lents i polititzats», va proclamar el governant nord-americà.

Paral·lelament, Trump va proposar al Congrés una llei que privatitzi el control del trànsit aeri per modernitzar-lo i fer-lo més eficient, com a part d'una setmana dedicada a propostes per millorar les infraestructures del país. El president nord-americà va anunciar des de la Casa Blanca que el seu pla, que vol posar en mans d'un monopoli privat el control del trànsit aeri, està pensat per marcar «una nova era en l'aviació nord-americana». El control del trànsit aeri és ara responsabilitat de l'Administració Federal d'Aviació (FAA) i sota la proposta del president passaria a una companyia privada sense ànim de lucre supervisada per la FAA.

El mandatari nord-americà va dir que actualment el sistema de trànsit aeri no està preparat per abordar la innovació i està ple de «retards inacceptables», fet que costa «milers de milions de dòlars i és un llast per al desenvolupament econòmic».

Trump va assegurar que, amb el nou model, que ja està en marxa a diverses desenes de països d'arreu del món, la FAA se centrarà en la seguretat i abandonarà les tasques del control del trànsit aeri. La Casa Blanca també considera que aquesta nova estructura, que es finançaria amb tarifes als bitllets aeris, permetria la transició a l'ús de la tecnologia GPS per a la coordinació del trànsit aeri, en lloc de radars, fet que obliga a rutes menys directes.

Per altra banda, el president dels EUA va modificar a última hora el discurs que li havia preparat el seu equip de seguretat nacional per dirigir-se el maig passat als líders de l'OTAN, fet que va causar estupefacció entre alts funcionaris nord-americans. Trump «va decebre i va sorprendre el seu propi personal» quan no va reafirmar el compromís dels EUA amb l'article 5 de l'Aliança, quelcom que avalaven el seu assessor de seguretat nacional, H.R. McMaster, el secretari de Defensa, James Mattis, i el secretari d'Estat, Rex Tillerson, segons fonts oficials.