«Tenint en compte totes les investigacions que estan buscant vida extraterrestre, som a l'avantsala d'un dels descobriments més profunds de la història», va assegurar el 26 d'abril Thoma Zurbuchen, administrador associat de la NASA, davant del comitè de Ciència, Espai i Tecnologia de la Cambra dels Representants dels Estats Units.

En aquesta reunió del comitè, Zurbuchen, amb altres experts, va explicar alguns del avenços més recents en astrobiologia. Entre aquests descobriments hi ha la trobada d'hidrogen a la lluna encelada de Saturn, l'observació de guèisers al satèl·lit Europa de Júpiter o el descobriment del sistema d'Exoplanetes Trappist-1.

L'administrador de la NASA va assenyalar també que, «encara que no tenim senyals definitius de vida en altres planetes, la nostra investigació està fent avanços remarcables».

Més enllà dels sistema solar, Zurbuchen va destacar la xifra de més de 3.500 exoplanetes descoberts que inclouen el sistema Trappist-1, amb set mons rocosos com la Terra. El telescopi James Webb, que la NASA posarà en òrbita el 2018, analitzarà les empremtes químiques de les atmosferes per buscar rastres de vida.

Les afirmacions de Zurbuchen s'han fet virals per un vídeo que va difondre un canal de YouTube vinculat al grup de hackers . Al vídeo, una veu distorsionada llegeix tres articles d'una pàgina web sobre teories conspiratives, un dels quals recull les declaracions de Zurbuchen.