El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha reiterat aquest dilluns la seva oposició a la vinyeta com a model per substituir els peatges a Catalunya. En declaracions als mitjans des de Torrefarera (Segrià), De la Serna ha considerat que l'aplicació d'una tarifa plana als conductors "suposaria una clara discriminació d'uns espanyols front als altres pel fet de viure en un territori o un altre". El ministre ha reconegut que la Generalitat té competències per aplicar la vinyeta en les carreteres que gestiona, però ha subratllat que les decisions que prengui Foment respecte la xarxa de carreteres de l'Estat serà "una decisió similar pel conjunt del territori espanyol". Tot i estar en contra a aplicar la vinyeta, el ministre s'ha mostrat obert a "asseure's a parlar sobre com podem col·laborar en aquest sistema" si és que el Govern decidís aplicar la vinyeta a les seves vies de pagament. Consulta aquí quan acaben les concessions de les autopistes catalanes.

De la Serna ha explicat que el Ministeri de Foment "haurà de prendre decisions en un futur sobre les autopistes que tenen les concessions a punt de vèncer", però de moment "no és l'eurovinyeta la fórmula que apliquem", ha assegurat.

A més, el ministre ha recordat que la Comissió Europea va establir en la darrera reunió del consell de ministres a Luxemburg que "l'eurovinyeta no serà obligatòria pels estats membres" i que en cas d'aplicar-se una fórmula així, "caldria pagar per distància i no per temps, en millor aplicació de qui contamina més". La vinyeta que planteja la Generalitat és un model que es basa en una tarifa plana anual i per tant el pagament es faria per temps i no per distància recorreguda.

De la Serna ha fet aquestes declaracions justament el dia en què el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha exposat al Grup de Peatges els detalls del sistema de vinyeta que pretén eliminar les barreres a totes les vies d'alta capacitat a Catalunya. La proposta del Govern és que els conductors residents paguin una tarifa plana anual d'entre 40 i 110 euros per poder circular per les carreteres i que als forans se'ls apliqui una taxa.