PEPA MAÑÉ | SANTPEDOR
Santpedor ha apostat per promoure el turisme i la seva carta de presentació és el seu nucli medieval. El primer pas per donar-li valor és la museïtzació que es va inaugurar ahir, en el marc del programa d'actes de la Fira de Sant Miquel i amb la presència del conseller d'Innovació, Universitats i Empresa de la Generalitat, el manresà Josep Huguet.
La intervenció al nucli antic de Santpedor forma part d'una ruta de l'època medieval, que té com a fil conductor el rei Pere III i en la qual també participen Manresa, Súria i Cardona. El regidor de Promoció Econòmica, Ferran Aguilera, va afirmar que a Santpedor "no tenim cap monument excepcional com el castell de Cardona o la Seu de Manresa, però sí el millor nucli medieval urbanístic amb recinte emmurallat dels quatre municipis", però va reflexionar que, tot i així, "ningú no sap on és Santpedor pel seu nucli medieval, tot i que sí per Pep Guardiola.
A l'entrenador del Barça, que en aquells moments dirigia l'equip en el partit a Màlaga, també s'hi va referir el conseller Huguet. Va assenyalar que la figura del rei Pere III, "que va deixar empremta al Bages, perquè parlem de l'època de la Sèquia i de l'esplendor de Catalunya, quan era un estat", és l'argument per revitalitzar el patrimoni i, de retruc, atreure el turisme "sostenible i de qualitat que volem". Ha de ser, segons va dir, el que situï Santpedor "al mapa turístic", però va aventurar que "potser d'aquí a un segle se'n parlarà pel Barça i el Pep Guardiola. Deixem als historiadors fer la seva feina".
La primera fase de museïtzació del nucli antic consta d'una trentena de plaques situades al paviment que indiquen els llocs rellevants, de quatre faristols i dos panells informatius i de tres miradors de fotos antigues. A més a més, s'ha activat una pàgina web: www.visitasantpedor.cat. També s'ha habilitat un local com a punt d'informació turística.
La inauguració es va cloure amb una exhibició d'esgrima medieval a càrrec d'una entitat local que recupera aquest tipus de lluita. Van seguir l'espectacle de foc Arcanus i el correfoc.