El tancament del nucli antic de Cardona al trànsit passa la primera prova amb nota

Els veïns valoren positivament la reducció de cotxes a la zona, tot i que els comerciants tenen por que els repercuteixi en les vendes

 
El tancament del nucli antic de Cardona al trànsit passa la primera prova amb nota
El tancament del nucli antic de Cardona al trànsit passa la primera prova amb nota  
 MULTIMÈDIA

CARMINA OLIVERASCARDONA la reducció de vehicles al centre històric va posar a prova els sistemes de control.Un resident accedeix, a les 12 del migdia, al nucli antic.La Fira de Baix és ara zona blava. Per contra, els pilons impedeixen entrar a la Fira de Dalt, on ja no es pot aparcar. Una persona d'informació ajuda un veí a passar la targeta pel lector


La transformació del nucli antic de Cardona en espai per a vianants, que ahir va començar a ser efectiu, va passar la primera prova de foc amb nota. Els veïns consultats per Regió7 van valorar positivament el primer dia sense cotxes a la zona. Per contra, alguns comerciants del nucli antic es van mostrar preocupats perquè la limitació de pas de vehicles pel centre històric de Cardona els pot repercutir en les vendes.
A les 11 del matí, els pilons que s'han instal·lat en quatre de les entrades al nucli antic es van apujar per primera vegada. Al costat dels dos punts d'accés principals (portal de Sant Miquel i plaça del Vall), les persones del servei d'informació que ha posat el consistori de Cardona ajudaven els veïns que havien d'entrar en vehicle a passar la targeta magnètica pel lector.
A la plaça del Vall, però, els primers cotxes de residents que van accedir al centre històric de Cardona van constatar que cal fer una petita maniobra per no xocar amb els pilons. Un cop es treu el braç per la finestra del cotxe per apropar la targeta al lector, s'ha de fer marxa enrere uns dos metres per girar el volant cap a la dreta i passar per entremig dels pilons fixos. Mentre un veí feia la maniobra per arribar a casa seva, un grup de cardonins comentaven la jugada: "el braç s'ha d'estirar massa i s'ha de desplaçar el cotxe enrere per no xocar amb un dels pilons". Al portal de Sant Miquel, una zona més tranquil·la pel que fa al pas de vehicles, no hi va haver problemes durant el matí.
Fora de les hores de càrrega i descàrrega (de 7 a 11 del matí i de 4 a 5 de la tarda) només podran accedir al nucli antic els residents a la zona, que ho podran fer pel portal de Sant Miquel o per la plaça del Vall mitjançant la targeta magnètica. A banda, a la plaça de Santa Eulàlia s'ha instal·lat un piló que s'obrirà amb clau, ja que es tracta d'una zona amb menys veïns i comerços. A l'hora de sortir, a més de les tres entrades ja esmentades, es podrà marxar per l'avinguda de Francesc Moragas, on hi ha un piló que s'obre quan detecta el vehicle.

  HEMEROTECA
Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya