REDACCIÓCARDONA
L'Ajuntament de Cardona ha posat en marxa una campanya de control de les poblacions de coloms i estornells del nucli antic de la vila amb l'objectiu de reduir les molèsties que aquestes aus ocasionen als veïns i a l'espai públic del municipi.
La campanya l'està duent a terme una empresa especialitzada en actuacions mediambientals i coincideix amb l'època de l'any en què més augmenta la població d'aquestes aus.
Les mesures adoptades consisteixen en la instal·lació d'un sistema d'altaveus a la plaça del Vall que, per mitjà de l'emissió de sons, serveix per foragitar els estols de coloms i estornells.
Els aparells funcionen cada dia durant un màxim de 10 minuts en horari de dia i al vespre "per tal que la seva posada en marxa causi les mínimes molèsties als veïns de la zona", segons han concretat fonts municipals.
Aquesta campanya que ha posat en marxa l'Ajuntament cardoní durarà uns tres mesos aproximadament. A més, també s'instal·laran unes gàbies a diversos punts de Cardona per controlar les colònies de coloms que hi ha al municipi.