C. OLIVERAS | SANT VICENÇ DE CASTELLET
El consistori de Sant Vicenç de Castellet va assegurar ahir que el nou servei de recollida d'escombraries i de neteja, que des del setembre de l'any passat funciona per mitjà de l'empresa Urbaser, ha fet reduir considerablement les queixes dels veïns per males olors o per brutícia als carrers. El govern santvicentí va afirmar que el contracte ha permès renovar la maquinària, incrementar les freqüències de neteja i de recollida de residus i posar en marxa una nova web i un telèfon d'atenció ciutadana.
El regidor de Via Pública, Josep Subirana, va explicar que "quan vam entrar a l'Ajuntament érem conscients de les mancances del servei de neteja", que tenia cinc treballadors, una xifra "insuficient", i unes "màquines molt deteriorades". Per exemple, "l'escombradora no podia netejar els llocs més elevats, el barri de la Balconada, perquè no tenia prou força" per accedir-hi. Ara, després d'externalitzar el servei, Subirana assegura que "el primer any de funcionament ha estat un èxit, tenim deu persones treballant i hem incorporat quatre màquines noves". El regidor de Via Pública va reconèixer que externalitzar el servei "és més car", però va afegir que s'han "doblat els operaris i l'Ajuntament no ha hagut de fer cap inversió en maquinària".
Recollida digital
L'Ajuntament i l'empresa concessionària del servei han posat en marxa una pàgina web (www.ajsantvi.cat/netejairecollida) que permetrà sol·licitar la recollida de voluminosos porta a porta, que es du a terme els dimecres, amb pocs clicks. A la mateixa pàgina es podran expressar queixes i suggerències relacionades amb la neteja del poble i la recollida de residus. La regidora de Medi Ambient, Montserrat Bach, va explicar que "el recull de voluminosos s'ha consolidat" al municipi i va avançar que el consistori està treballant per implantar un servei de recollida de matèria orgànica comercial i un servei de recollida selectiva al mercat municipal, que se celebra cada divendres.