Sant Salvador

L´alcalde retreu a CiU que deixés sol el govern en la votació pels sous

Miralda sosté que ja havia arribat a un pacte per rebaixar la retribució, que es va trencar a última hora

 07:56  
Miralda (a l´esquerra) intervé per defensar el sou i la dedicació exclusiva
Miralda (a l´esquerra) intervé per defensar el sou i la dedicació exclusiva ARXIU/VALL DE VILARAMÓ
 NOTÍCIES RELACIONADES

PEPA MAÑÉSANT SAVADOR L'alcalde de Sant Salvador de Guardiola, Albert Miralda, ha revelat que, abans del ple de dijous en què es va aprovar rebaixar el seu sou a la meitat, tenia un pacte amb CiU sobre aquesta qüestió. L'alcalde retreu que els convergents (que tenen dos regidors que podien donar la majoria al govern, que està en franca minoria amb 4 regidors d'11) deixessin el govern sol a última hora.
L'oferta de Miralda a CiU era recuperar les retribucions que va cobrar el maig del 2007 el govern llavors format per CiU i PSC i liderat per Tomàs Roset. Aquesta oferta comportava per al consistori un estalvi de 314 euros, ja que la retribució de l'equip de govern (format per tres regidors de Gent pel Canvi i un d'ERC) estava fixada en 5.242,85 euros i els emoluments del darrer mes del mandat passat van pujar a 4.928,51 euros. A l'hora de la veritat es va aprovar que, tan sols pel que fa al sou de l'alcalde, passi de 3.507 euros mensuals bruts amb dedicació exclusiva a 1.696 amb una dedicació parcial de 5 hores.
Miralda es pregunta com CiU justificarà que pacti "amb qui està pactant". La proposta de canvi de retribucions i dedicació de l'equip de govern la va impulsar el regidor de l'Entesa pel Progrés, Jordi Gordillo, i, a més del suport de CiU, va rebre el dels quatre regidors no adscrits que completen el ple.
Abans del ple, CiU s'havia compromès públicament a no donar suport a cap moció de censura contra el govern de Miralda. A hores d'ara, però, l'alcalde dubta d'aquest pacte perquè "també em van dir unes coses dimarts i dimecres i dijous eren unes altres. Per ells serà la seva coherència".
Tot i el revés que ha suposat el ple de dijous per al govern, Miralda insisteix "que ens deixin governar i acabar el mandat", perquè "el poble se'n ressentirà, si onze persones no són capaces de posar-se d'acord. No pot ser que desavinences o interessos polítics prevalguin per sobre de l'interès del poble". L'alcalde ha acceptat "el toc d'atenció", i treballa en diverses direccions, que no ha volgut precisar, perquè la situació política "s'estabilitzi. Mai no hem estat lents a l'hora d'actuar".

  HEMEROTECA
Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya