ACNSANT SALVADOR DE GUARDIOLA
El primer secretari dels socialistes de la Federació del Bages, Berguedà i Solsonès, Joan Canongia, ha reconegut que s'han iniciat converses amb Albert Miralda per encapçalar una possible candidatura al municipi en les properes eleccions municipals, tal com ja ha anat informant Regió7. No obstant això, afirma que no hi ha cap acord tancat i que a hores d'ara el PSC s'està limitant a "assessorar-lo" per ajudar-lo a superar la difícil situació de governabilitat que hi ha al poble. Sobre el possible fitxatge de Miralda, a banda de reconèixer que hi ha hagut contactes, Canongia assegura que l'actual alcalde per Gent pel Canvi és una persona que "podria representar el PSC" perquè les seves accions "defensen els mateixos valors". "Si governéssim nosaltres, els defensaríem", afegeix, i assegura que no es tracta de "fitxar per fitxar".
Sobre la dissolució de l'agrupació local, Canongia ha reiterat els arguments que en el seu moment ja van exposar a aquest diari representants comarcals, en el sentit que la mesura es deu a "l'actuació inadmissible" del seu primer secretari, Carlos Bécares. Canongia ha explicat que quan el PSC va suggerir la possibilitat de començar a parlar amb Miralda per preparar les properes eleccions municipals, "Bécares s'hi va tancar en banda"'.
La seva reacció, afegeix Canongia, va ser la d'oposar-s'hi públicament denunciant-ho a través dels mitjans de comunicació, en lloc de resoldre les seves diferències dins del partit. A més, afegeix el responsable dels socialistes d'aquest territori, la militància del municipi encara no n'estava al corrent i ho va saber a través dels mitjans de comunicació local.
Per tot plegat, l'executiva nacional del partit va decidir dissoldre l'agrupació i passar els militants a la més propera, que és la de Manresa. Pel que fa a la política del partit al municipi, l'assumeix l'executiva de la Federació XI, la del Bages, Berguedà i Solsonès, al capdavant de la qual hi ha Joan Canongia.
Canongia explica que aquest és un tema que està al marge de la política i que té un rerefons "100% personal" per "l'odi visceral" de Bécares cap a Albert Miralda.