ERC de Moià es manté oberta al pacte unitari tot i els retrets per fer pública la negociació

Per a aquest vespre hi ha convocada una reunió amb els 13 regidors del consistori per mirar d'arribar a un acord

 02:04  

J.E.MOIÀ
El grup municipal de MAP-ERC, a l'oposició a l'Ajuntament de Moià, està disposat a continuar negociant la proposta d'un pacte d'unitat proposada per quatre dels set regidors de CiU, a l'equip de govern, malgrat les crítiques formulades per aquests mateixos regidors en contra dels republicans per haver fet públic abans d'hora la voluntat de negociar (vegeu Regió7 d'ahir). Aquest vespre, a les 8, hi ha convocada una reunió a l'ajuntament en què són convidats tots els 13 regidors del consistori per afrontar la qüestió amb possibilitats que s'arribi a un acord.
El portaveu dels republicans, Francesc Torres, rebutja els retrets que ha rebut el seu partit considerant que "en cap moment no ens hem precipitat, sinó que simplement hem volgut explicar el que hi havia", i afegeix que independentment de les crítiques, "som al mateix lloc on érem, perquè ens posem a disposició de les necessitats del poble". Alhora, davant la possibilitat d'un hipotètic pacte, aquest grup insisteix a mantenir les condicions bàsiques que ja va exposar en el seu dia, entre les quals es demana que l'actual alcalde, Josep Montràs, sigui rellevat del càrrec. A partir d'aquí, ERC defensa la necessitat de "fer neteja i iniciar una nova etapa de veritat", que inclou un govern unitari "també amb el PSC", tot i que no es descarta un pacte de consens previ als plens sense necessitat de fer un govern de concentració.
Aquesta és l'opció que també defensa el regidor del PSC, Enric Terencio, tot i que tampoc no rebutja un pacte per a un govern d'unitat. En qualsevol cas, el partit reclamava una reunió com la que s'ha de fer avui, i sigui quin sigui l'acord de consens que s'hi prengui (si s'hi arriba), "s'ha de fer amb voluntat d'arar més enllà del 2011", que és el moment de renovar el mandat. Si hi ha acord, el PSC també posarà condicions sobre la taula, "que es donaran a conèixer en el seu moment", diu Terencio. Pel que fa a Montràs, "crec que hauria de plegar, però això ho ha de dir ell".

  HEMEROTECA
Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya