La Generalitat ha obert la porta a aplicar rebaixes al peatge de Castellbell de l'autopista Terrassa-Manresa. Seria, però, una reducció limitada a camions que operin amb empreses del Bages i que, per tant, generin sovint una circulació de vehicles de gran tonatge per l'interior de la comarca.

És el que es defineix com a peatge intel·ligent o tou, una fórmula que permetria discriminar una part del trànsit aplicant-li tarifes més reduïdes i que neix d'una reclamació de la Cambra de Comerç de Manresa. Tanmateix, el compromís del Govern tot just és el d'analitzar les xifres de trànsit que genera aquest tipus de transport per determinar si aplicar aquesta reducció serviria per tibar aquests vehicles cap a l'autopista i, com a conseqüència, restar-ne del saturat tram sud de l'eix del Llobregat (C-55).

Aquest és un dels escassos compromisos nous que van sorgir de la reunió que ahir van mantenir representants del Consorci Viari de la Catalunya Central amb el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. Una trobada, però, de la qual la delegació comarcal va sortir decebuda, sobretot perquè consideren que no hi ha respostes concretes a les demandes històriques, com ara un desdoblament pactat per trams del tram sud de l'eix del Llobregat.

De fet, en manifestacions a Regió7 després de la reunió, Nadal va reiterar sobre aquest projecte el que ja se sap: que se n'està enllestint l'estudi d'impacte ambiental i que no es pot precisar més enllà. Una manca de concreció que des del Consorci entenen com que, ara com ara, aquest desdoblament que la comarca veu com a prioritari per a la Generalitat va per llarg. Des del Bages, es reclamava aquest desdoblament per fases però avançant-lo en el calendari. El Govern sí que preveu accelerar el tram de la ronda de Manresa, però no es va més enllà.

Pel que fa a la possibilitat d'implantar el peatge intel·ligent, la Cambra la va plantejar com una mesura més per reduir la sinistralitat a la C-55, partint de la base que si es fa més atractiu el pas per l'autopista s'alliberarà l'eix del Llobregat d'una part del trànsit pesant.

Nadal va concretar que "analitzarem les dades i les possibles fórmules de copagament".