Castellbell aprova un creixement que pot doblar la població en els propers anys

El nou pla urbanístic, que substituirà el del 1985, tira endavant amb els vots de l'equip de govern

 01:24  

CARMINA OLIVERASCASTELLBELL I EL V.
Castellbell i el Vilar ha aprovat de manera provisional el text del nou Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM), el document que defineix com i on ha de créixer el municipi en els propers anys, que preveu la construcció d'un miler d'habitatges, una xifra que pràcticament permetria doblar la població actual, que ara és de 3.680 habitants.
El nou pla urbanístic, que substituirà el del 1985, va tirar endavant en el darrer ple amb els vots favorables de l'equip de govern, que entre el Grup Independent, CiU i la regidora no adscrita suma 6 dels 11 regidors. Ara, el text s'enviarà a la Comissió Territorial d'Urbanisme, que és l'organisme que ha de donar el vistiplau al projecte, que d'aquesta manera passarà de provisional a definitiu.
A grans trets, el nou pla urbanístic "dóna l'opció de construir un miler d'habitatges, que és pràcticament doblar la població", explica Josep Torras, regidor d'Urbanisme de Castellbell. Així, les tres àrees de creixement s'han delimitat a la zona del Borràs Nord, on es preveuen uns 250 pisos, a la zona del Nou Borràs, amb uns 500, i a la Fàbrica Nova Burés, on s'han previst més de 100 habitatges. Torras ha aclarit que és una previsió, és a dir, que "no vol dir que els pisos s'hagin de fer de seguida. Es tracta d'acotar les àrees de creixement".
El creixement dins el nucli històric va molt lligat al fet que el nou POUM blinda les possibilitats d'expansió territorial de les urbanitzacions que pertanyen al municipi de Castellbell: Pla de les Botxes i Cal Serdà, al nord-oest; Mas Enric i Can Prat, a la franja oest; les Comes i la Farinera, a l'est; i la Vall de Montserrat, al sud-est del terme municipal.
"Hem aplicat una restricció perquè les urbanitzacions no creixin més territorialment", explica Torras, que afegeix que "només es poden omplir els forats de dins que encara queden lliures, i en algunes, ni això". L'extens terme municipal de Castellbell i el Vilar es troba, en el 93%, afectat per diferents normatives de protecció dels parcs naturals de Sant Llorenç del Munt i, sobretot, del de Montserrat. Per això, a la urbanització del Pla de la Botxosa, per exemple, no es podrà construir ni en els solars que encara queden per edificar, ja que es troba afectada pel Parc Natural de la Muntanya de Montserrat.
En el terreny industrial, el regidor d'Urbanisme ha explicat que el nou POUM gira al voltant de la "possibilitat que tenim d'aprofitar les característiques del poble, que es troba en un lloc estratègic ben comunicat, per crear indústria". Torras ha argumentat que històricament el poble havia viscut "del minifundi del tèxtil", però que un cop tancades aquestes fàbriques, "pràcticament no hem tingut res". Així, es preveu sòl industrial en diferents sectors, com el de la Bauma o el del Pla del Riu, "perquè puguin venir altres empreses".
El pla urbanístic actual de Castellbell i el Vilar data del 1985. Per això, Torras ha afegit que la redacció del text ha servit també "per posar al dia tota la normativa urbanística". En el terreny educatiu, el POUM marca una zona per a equipaments docents, que és on es construirà el nou institut (que fins ara era zona rústica), que actualment es troba de manera provisional en mòduls.

  HEMEROTECA
Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya