Els canvis més significatius de les xifres de visitants del Parc Cultural de la Muntanya de Sal del 2009 respecte al 2008 han estat un augment dels turistes que arriben al centre individualment (s'ha passat de 34.498 a 38.278) i un descens de les activitats paral·leles que s'ofereixen (de 8.533 a 7.240), una baixada que s'atribueix, sobretot, als efectes de la crisi, ja que l'any passat les escoles van optar per retallar activitats extraescolars. En la seva majoria, els col·legis han preferit fer només la visita a Mina Nieves i han desestimat realitzar els tallers o les visites complementàries.
Tot i això, els visitants del castell i del conjunt monumental en global han passat de 5.141 a 7.079, però la visita al Centre Cardona Medieval ha tingut un lleuger descens (de 1.772 a 1.527), una davallada que s'explica perquè el centre ha estat tancat per problemes d'entrada d'aigua.
En un any de crisi, la Fundació Cardona Històrica ha augmentat el total en 2.020 turistes respecte al 2008 i ha tancat l'exercici econòmic del 2009 en equilibri (superàvit de 500 euros), per la qual cosa és un dels pocs centres de turisme industrial de l'estat que han aconseguit autofinançar-se.