La Generalitat té per pagar al Bages 432 milions d´obres ja fetes

El diputat de CiU Jordi Turull va retreure ahir al tripartit la "hipoteca" deixada en pagaments diferits

 08:42  
D'esquerra a dreta, Jordi Turull i David Bonvehí, ahir a Manresa<br />
D'esquerra a dreta, Jordi Turull i David Bonvehí, ahir a Manresa
 david bricollé

DAVID BRICOLLÉMANRESA Més del 50% dels 22 milions d'inversió prevista al Bages en el pressupost que la Generalitat tirarà endavant per a aquest 2012 anirà destinat a pagar equipaments que ja estan construïts i en servei, alguns dels quals des de fa fins i tot tres anys.

I és que en aquest moment el Govern català té pendent de pagament a la comarca 432 milions d'euros per infraestructures que es van realitzar amb el sistema de dret de superfície, projectes en què la constructora avança la inversió i que després recupera amb un cobrament anual a llarg termini, que multiplica el cost de l'adjudicació.

En el cas del Bages, dins d'aquests 432 milions compromesos per aquest sistema i que s'han d'anar liquidant al llarg de les properes dècades hi ha per exemple la presó de Lledoners (encara se n'han de pagar 260 milions), els jutjats de Manresa (falten per liquidar 60 milions d'euros), i una desena d'escoles, com és el cas de l'Ítaca de Manresa (18 milions d'euros pendents).

Aquestes xifres les va fer públiques ahir a Manresa el portaveu del grup parlamentari de CiU, Jordi Turull, per posar de manifest i lamentar "la hipoteca" deixada pel tripartit.

En el conjunt de Catalunya, els pagaments pendents per obres fetes amb aquesta pràctica -per tant, no s'hi inclou el deute bancari- ascendeixen a uns 30.000 milions d'euros, segons el portaveu convergent.

Amb aquestes dades sobre la taula Jordi Turull va justificar uns pressupostos -els previstos pel Govern per a aquest any- que el mateix diputat nacionalista va reconèixer que "no són els que ens agradaria fer, però creiem fermament que són els que toquen per remuntar la situació". Uns pressupostos "difícils", segons Turull, no només per la situació general de crisi i d'ajustament "sinó també en gran part per la llosa que arrosseguem dels milers de milions que hem de pagar d'obra feta".

Turull i el diputat i president comarcal de CDC, David Bonvehí, van defensar el pressupost presentat afirmant que "s'ha de deixar de ser la generació egoista que hipoteca el futur de les altres". En aquesta línia, Turull va posar d'exemple que "imaginin que d'aquí a vint anys facin una roda de premsa anunciant que es paguen coses actuals", recordant que "moltes d'aquestes obres amb pagament diferit s'acabaran de liquidar l'any 2040".

  HEMEROTECA

Guia advocats
Guia Comercial
Afegeix la teva empresa
Esperando Contenido Widget ...

PROMOCIONS DE REGIÓ7

Lot de cosmètica

Lot de productes d'alta qualitat professional, Antiage, hidratant, anticel·lulític... Preu: 35,90 € lector / 32,90 € subscriptors

Llibre Cuina de Nadal

Més 45 receptes de cuina de Nadal: entrants, plats i postres.
Per només 4,95 €

Tovalloles

Col.lecció de 5 tovalloles innovadores de teixit de bambú amb el vostre diari.
Preu: 25,90 € lector / 23,90 € subscriptor

Pashmines

Regió7 us ofereix des del 24 de setembre aquests 8 complements diferents amb el vostre diari.
Per només 5,90 €

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  ADRECES I TELEFONS |  CORREUS ELECTRÒNICS     PUBLICITAT:  TARIFES  
regio7.cat és un producte de Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, excepte que es disposi d'autorització expressa de Regio7.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diari de Girona | Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya