Les demandes populars d'institucions del Bages per posar fi als punts negres del tram sud de la C-55 han fet, finalment, efecte. El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Lluís Recoder, va anunciar aquest divendres a Manresa que a principi de l'any vinent començaran les obres a dos d'aquests punts que els últims anys han registrat un gran nombre d'accidents mortals. Es tracta del tram que va del túnel de Bogunyà a l'enllaç de l'autopista a Castellbell i el Vilar, i el del nus de Sant Pau de Manresa.

El Govern ha anunciat una inversió de 4.480.000 milions d'euros en punts negres de la C-55. Les obres de millora es faran als trams de Castellbel i el Vilar, l'enllaç de Sant Pau i la Ronda Manresa. Les actuacions en els dos primers trams començaran el gener del 2013 i acabaran a mitjans d'any. Les obres de la Ronda Manresa, que són les més costoses amb un pressupost de 3 milions d'euros, s'hauran d'encaixar en el pressupost del 2013 i a hores d'ara no tenen data d'inici. El conseller de Territori, Lluís Recoder, ha explicat que el projecte de desdoblament de la C-55 estarà enllestit a finals d'any, però que les obres es faran quan ho permetin les disposnibilitats pressupostàries.

El tram de Castellbell i el Vilar s'allarga des del punt quilomètric PK 16+570 al PK 18+790. Les obres, en aquest punt, tindran un cost de 280.000 euros. Es redistribuiran els carrils per a disposar d'una mitjana zebrada d'amplada variable per separar els dos sentits de circulació. La mitjana incorporarà reflectants per afavorir la visibilitat durant les nits. S'eliminarà el carril addicional en sentit Abrera i el carril addicional sobre l'enllaç de Castellbell i el Vilar. S'escurçarà el carril de desacceleració en sentit Manresa de l'enllaç amb la C-16. El carril d'incorporació en sentit Abrera es convertirà en un carril d'acceleració.

El tram de l'enllaç de Sant Pau avança dels del PK 26+350 al PK 27. En aquest cas, les obres tindran un cost d'1.200.000 euros. La principal actuació en aquesta zona és la col·locació d'una mitjana de formigó per separar els sentits de circulació des de la pujada de Bufalvent fins a la cruïlla amb la C-1411b, incloent també el pont del Cardener. D'altra banda, es millorarà el traçat entre el pont del riu Cardener i la pujada de Bufalvent. S'allargarà el ramal d'incorporació en sentit Abrera i es tancarà la rotonda de l'enllaç amb la C-1411a. Les obres en aquest tram requeriran d'expropiacions.

L'actuació a la Ronda Manresa consistirà en una ampliació de la calçada entre l'enllaç de Bufalvent i el nus de Guix per aconseguir dos carrils per sentit amb una mitjana de formigó. A més, es formarà un nou ramal d'incoporació en sentit Abrera a l'enllaç de Viladordis. Aquesta actuació suposa un cost de 3 milions d'euros.

El conseller Lluís Recoder ha explicat que les obres als trams de Castellbell i el Vilar i a l'enllaç de Sant Pau es començaran a licitar aquest Setembre. Les previsions passen per començar les obres el pròxim gener i acabar-les a mitjans del 2013. En canvi, l'actuació a la Ronda Manresa s'haurà d'encaixar en el pressupost del 2013 i, segons Recoder, això fa que a hores d'ara no hi hagi una data d'inici. El conseller ha fet aquestes declaracions després de reunir-se amb l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent. L'acompanya el director general de Carreteres, Jordi Follia, que ha indicat que amb aquestes actuacions es dona resposta als punts negres de la via amb la millroa de la separacio de sentits, el traçat i la llegibilitat de la carretera.

Desdoblament de la C-55

Recoder, en el mateix sentit, ha recordat que el Govern continua treballant en el desdoblement de la C-55 i ha anunciat que el projecte estarà enllestit a finals d'any. Les obres, que sumen una inversió de 100 milions d'euros, es faran tan bon punt les disponibilitats pressupostàries ho permetin.